Cappellen FC – Patro Eisden 0-3

Cappellen FC kon niet stunten tegen Patro Eisden dat de koppositie van Hasselt afsnoepte. De Limburgers stonden al na 11 minuten 0-2 voor. Nadien werd zelfs met tien de betere ploeg, maar onder andere Willemsen en Cornelissen misten de kansen om Cappellen opnieuw in de wedstrijd te brengen. In het slot zorgde Allegria voor de fel overdreven eindcijfers.

Net als in september kon de wedstrijd niet slechter beginnen voor Cappellen. Na nauwelijks 32 seconden haakte Deckers de snelle Ouedraogo en ging de bal op de stip. Mombongo faalde niet vanop elf meter: 0-1. Cappellen reageerde via een actie van Faria Da Silva, maar Willemsen kwam net niet bij de voorzet. Aan de overzijde geraakte Allegria niet voorbij Joossens. De Limburgers zetten Cappellen onder druk en geel-rood zag af. Ezzahri haalde de achterlijn en bereikte Mombongo die Eisden na nauwelijks tien minuten al op 0-2 zette. Cappellen kwam tweemaal dicht bij de aansluitingstreffer. Bellin redde eerst een kopbal van Mathyssen en seconden later hield hij ook Willemsen van de 1-2. Het leuke openingskwartier kreeg geen vervolg. Patro Eisden had de wedstrijd aardig onder controle en bij Cappellen ontbrak de precisie bij de laatste pass. Enkel Cornelissen kon nog even dreigen, maar Bellin kende weinig problemen met het schot. Net voor de rust kreeg Deckers zijn tweede gele kaart en moest Cappellen met tien verder.

Met een mannetje meer konden de bezoekers ook in de tweede periode al snel dreigen. Allegria vond, niet voor het eerst, Joossens op zijn weg. Nadien kwam Cappellen toch meer en meer opzetten. Cornelissen verstapte zich oog in oog met Bellin en even later mikte Willemsen net over. Patro Eisden leek iets teveel vertrouwen te hebben in een goede afloop en mocht zich gelukkig prijzen dat Willemsen, na een knappe dubbelpass tussen Bouwman en Cornelissen, voor open doel zijn schot miste. Niet veel later trapte Mathyssen vanuit de draai over. Cappellen zocht naar de 1-2, maar faalde in de zone van de waarheid. Destoop kopte een voorzet van Cornelissen naast. De bezoekers staken pas tien minuten voor het einde nog eens de neus aan het venster, maar de kopbal van Mombongo was te zwak om Joossens te verrassen. Niet veel later trapte Annab naast. In de slotminuut zorgde Allegria voor de overdreven 0-3-eindcijfers.

Cappellen: Joossens; Lemaire (68′ Destoop), Lenaerts, Geuens, Deckers; Bouwman, De Vriese; Willemsen, Cornelissen, Faria Da Silva; Mathyssen.
Patro Eisden: Bellin; Kenne, Rentmeister, Renson, Swerten; Ouedraogo (71′ Annab), Carratta, Gueroui, Ezzahri; Mombongo en Allegria.
Doelpunten: 2′ Mombongo 0-1 (strafschop), 11′ Mombongo 0-2.
Geel: 1′ Deckers, 48′ Bouwman, 52′ Lemaire, 63′ Kenne, 85′ Mathyssen, 89′ Destoop, 89′ Carratta.
Rood: 43′ Deckers (tweede geel)