Spouwen Mopertingen – Cappellen FC 0-2

Cappellen FC heeft op het kunstgrasveld van Spouwen Mopertingen een logische en verdiende zege behaald. Zowel voor als na rust had Cappellen het betere van het spel. Toch was het meer dan een uur wachten vooraleer geel-rood dat overwicht in doelpunten kon omzetten. Andreas Destoop en Pim Bouwman waren de schutters van dienst.

Cappellen speelde een sterk openingskwartier en kwam meteen verschillende keren gevaarlijk dreigen. Na nauwelijks drie minuten haalde Bouwman uit. Grootaers pareerde en in de herneming trapte Geuens op een verdediger. Niet veel later moest de lokale doelman een kopbal van Destoop uit zijn doel weren. Cappellen domineerde en kwam bijna op voorsprong toen een schot van Cornelissen op de paal strandde. Na dat openingskwartier kwam de thuisploeg beter in de wedstrijd. Dat zorgde ervoor dat de toeschouwers zich vooral moesten warmen aan de eerste lentezon, want tussen de lijnen gebeurde er verder in de eerste periode nauwelijks nog iets dat het vermelden waard was.

Na de rust kon Cappellen opnieuw voor het eerste gevaar zorgen. Via een vlotte actie over Willemsen en Cornelissen kwam de bal bij Kil. Die vond echter een verdediger op zijn weg. Na tien minuten was er appel voor strafschop na een duidelijke duw op Destoop, maar de bal ging niet op de stip. Net voorbij het uur kreeg Cappellen loon naar werken. Faria Da Silva pikte een verloren bal op en ging op wandel. Onbaatzuchtig speelde hij Destoop aan die de 0-1 makkelijk op het bord kon zetten. Het doelpunt gaf Cappellen vertrouwen en geel-rood nam de wedstrijd steeds steviger in handen en dat resulteerde al snel in een tweede doelpunt. Bouwman kreeg teveel tijd en ruimte en trapte de bal voorbij Grootaers: 0-2. Cappellen was heer en meester. Grootaers redde een volley van Geuens en Kil trapte net over. Pas tien minuten voor affluiten vergaarde Spouwen Mopertingen haar eerste kans, maar Ernens trapte wild over. Aan de overzijde mikte Bouwman nog eens binnen het bereik van Grootaers en kwam ook Kil nog akelig dicht bij de 0-3.

Spouwen Mopertingen: Grootaers; Haenen, Winkels (64′ Geurts), Mombaerts; Choua (59′ Etien), La Mantia, Van Oudenhove (70′ Ernens), Brouwers, Otero Peres; Sabbadini en Yildiz.
Cappellen:
 Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, De Vriese; Destoop (89′ Mitrovic), Kil, Bouwman, Willemsen (81′ Wouters); Cornelissen en Faria Da Silva.
Doelpunten: 61′ Destoop 0-1 en 69′ Bouwman 0-2.
Geel: 22′ Choua, 25′ Van Oudenhove, 28′ De Vriese, 76′ Volant, 77′ Otero Peres,
Rood: 85′ Otero Peres (tweemaal geel)