Cappellen FC – Lyra Lierse 0-0

Cappellen FC en Lyra Lierse hielden elkaar na een aangename topper in evenwicht: 0-0. Vooral in de eerste helft kregen de toeschouwers een aangenaam kijkstuk voorgeschoteld. Cappellen FC had de beste kansen, maar onder meer Verbist en Van Kerckhoven vonden de weg naar doel niet. Na de koffie zorgde Lyra-Lierse voor de meeste dreiging, maar Joossens moest enkel tussenbeide komen op een poging van Schaessens. Uiteindelijk mochten vooral de bezoekers zich gelukkig prijzen met de puntendeling.

Cappellen FC begon in overdrive aan de partij en dat resulteerde al snel in doelgevaar. Akarom trapte voorlangs. Niet veel later kon Verbist zich doorzetten. Sterkens doorzag de poging van de centrale middenvelder en bracht knap redding. Lyra Lierse kwam beter in de wedstrijd, maar verder dan enkele hoekschoppen kwam het niet. Cappellen was wel gevaarlijk op een stilstaande fase. Geuens zag een poging gekeerd worden waarop Volant vanuit de draai net naast trapte. Het tempo in de wedstrijd lag bijzonder hoog wat de neutrale toeschouwer enorm kon smaken. In de slotfase legde Cappellen een fantastische combinatie op de mat. Via Kil, Walen De Keyser en Lemaire werd Van Kerckhoven in stelling gebracht. Doelman Sterkens bracht opnieuw redding waardoor de dubbele nul op het scorebord bleef.

Na de koffie waren het de Lierenaars die het best uit de startblokken schoten. Na een dubbelpass met Adesanya trapte Schaessens op doel. Joossens redde met de voet. Niet veel later trapte Adesanya voorlangs. Cappellen liet zich niet onbetuigd en bleef een aardig woordje meespreken. Akarom opende tot bij Walen De Keyser die binnen het bereik van Sterkens trapte. Ook een vrije trap van Kil eindigde in de armen van de bezoekende doelman. Het hoge tempo en de angst voor een fatale tegentreffer eisten hun tol, want beide ploegen begonnen meer zekerheid in te bouwen. Kil probeerde het nog eens vanop afstand, maar de bal ging voorbij de tweede paal. Beide ploegen leken zich te verzoenen met gelijke stand, waardoor gevaar in de slotfase uitbleef. Ristovic kwam nog dreigen, maar hij mikte over. Aan de overzijde was er even een scrimmage. Ook daar eindigde de bal echter niet in de netten waardoor het 0-0 bleef.

Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens, Ristovic; Akarom, Verbist (83′ Nöstlinger), Kil, Van Kerckhoven; Lemaire (79′ Vallez), Meukens; Walen De Keyser (63′ Van Zantvoort).
Lyra Lierse: Sterkens, Lambreghts, Van Den Buijs, Weuts, Balbi; Vets (87′ Struyf), Schaessens, Nys (70′ Van Goylen), Kil; Adesanya en Peffer.
Geel: 35′ Ristovic, 50′ Nys, 90′ Schaessens.