Sporting Hasselt – Cappellen FC 1-2

Ook Hasselt heeft de geel-rode trein geen halt kunnen toeroepen. Nochtans keek Cappellen FC bij de rust tegen een 1-0-achterstand aan. Na de koffie had Cappellen in een kletsnatte wedstrijd echter het windvoordeel en buitte dat met twee schitterende doelpunten uit. Cappellen lijkt klaar voor de komst van Lyra-Lierse op woensdag.

Tom Schipper moest toch sleutelen aan zijn basiself. Van Kerckhoven was niet helemaal fit en Van Zantvoort was ziek. Verbist en Ristovic begonnen op de bank waardoor Deckers, Volant, Vallez en Walen De Keyser aan de aftrap verschenen. Sporting Hasselt begon met windvoordeel, maar deed daar weinig mee. Aan de overzijde lanceerde Kil al snel Vallez die binnen het bereik van Ghijssens trapte. Even later bediende Walen De Keyser Vallez die overhoeks uithaalde. Ghijssens moest nu plat om erger te voorkomen. Aan de overzijde zorgde Lemaire even voor animo door een voorzet van Nelissen maar net naast het eigen doel te duwen. Pas halfweg de eerste helft moest Joossens in actie komen om een knal van Maes weg te boksen. Cappellen FC had de wedstrijd onder controle en legde nog de betere voetballende combinaties op de mat. Toch trok het met een achterstand naar de kleedkamers. Heel geel-rood zag een overtreding op Deckers. Ref De Cremer oordeelde anders en Heeren poeierde de 1-0 voorbij een kansloze Joossens.

Cappellen kwam gedreven uit de kleedkamers. Vallez trapte al snel op Ghijssens en ook Walen De Keyser geraakte van dichtbij niet voorbij de lokale doelman. Uitstel bleek geen afstel. Volant speelde Meukens aan die met een geniale deviatie Walen De Keyser lanceerde. De spits legde de bal voorbij Ghijssens in doel: 1-1. Gesteund door de wind ging Cappellen op zoek naar een voorsprong. Na een voorzet van Vallez legde Kil terug tot bij Walen De Keyser die andermaal Ghijssens op zijn weg vond. Gaandeweg kwam Hasselt beter in de wedstrijd. Lenaerts trapte onorthodox, maar Joossens kon de bal in hoekschop duwen. Net op het ogenblik dat iedereen wel vrede leek te kunnen nemen met een puntendeling sloeg Cappellen hard toe. Verbist recupereerde net voor de eigen zestien en toen ging het snel. Via Nöstlinger en Vallez ging Volant aan de haal. De centrale verdediger schakelde een verdediger uit en legde klaar voor Kil die de 1-2 op het bord trapte. Een nieuwe zege voor Cappellen dat van haar laatste acht wedstrijden er zeven winnend afsloot.

Hasselt: Ghijssens; Demirsov, Mombaerts, Lambrecks (46′ Haenen), Nelissen; Lenaerts, Maus; Heeren, Bracké (64′ Huygen), Deville; Berben (12′ Maes).
Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens, Deckers; Akarom, Kil, Nöstlinger, Lemaire (77′ Verbist); Vallez, Meukens (68′ Ristovic); Walen De Keyser (87′ Vollon).
Doelpunten: 45+1′ Heeren 1-0, 54′ Walen De Keyser 1-1, 82′ Kil 1-2.
Geel: 33′ Akarom, 45+2′ Deville, 62′ Nelissen.