Cappellen FC – Hades 2-1

Cappellen FC heeft de topper tegen leider Hades gewonnen met 2-1 en nadert zo tot op twee punten van de Limburgers. Na een vroeg doelpunt in elke speelhelft leek de wedstrijd lange tijd op een gelijkspel af te stevenen. De beide ploegen hielden elkaar in evenwicht en kansen waren schaars. Thomas Van Zantvoort knalde echter een afvallende bal kurkdroog tegen de touwen waardoor geel-rood de volle pot pakte.

De wedstrijd kon niet beter beginnen voor de thuisploeg. Nöstlinger zette drie man in de wind en bereikte Symons. Diens schot werd nog gestuit door doelman Gijbels, maar El Madani plaatste de bal haarfijn in het hoekje: 1-0 na nauwelijks drie minuten. Hades reageerde via een vrije trap van Cinti waar Joossens de nodige moeite mee had. Cappellen had controle over de wedstrijd en Hades schakelde al snel op de lange bal over. Dat leverde echter zelden gevaar op. Joossens zag nog één poging zijn richting uitkomen, maar het schot van Convents bezorgde hem geen angstzweet.

Vroeg in de tweede periode kwam hades langszij. Bongiorno liep slim tussen de lijnen en knalde de bal overhoeks en via de paal binnen: 1-1. Halfweg de tweede helft pakte bezoeker Caubergs zijn tweede geel karton, waardoor Hades de rest van de partij met een man minder moest afwerken. Kansen bleven echter schaars. Na een knappe aanval werd een poging van Symons afgeblokt in hoekschop. En die leverde wel iets op. De bal van Deckers werd ontzet, maar Van Zantvoort knalde de afvaller in één tijd tegen de touwen: 2-1. Hades was in het slot niet bij machte om de bakens te verzetten waardoor de drie punten in Kapellen bleven.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Kil, Ristovic, Deckers; Nöstlinger, Verbist, El Madani (85′ Da Silva), Tshimanga; Van Zantvoort, Symons.
Hades: Gijbels; Caubergs, Jacquemyn, Gueroui, Celen, Verbeeck (83′ Vannitsen); Cinti, Elens, Vanratingen, Bongiorno; Convents (78′ Kaygan).
Doelpunten: 3′ El Madani 1-0, 51′ Bongiorno 1-1, 77′ Van Zantvoort 2-1.
Geel: 40′ Caubergs, 45′ Bongoirno, 67′ Tshimanga, 87′ Vannitsen, 87′ Kesteleyn
Rood: 64′ Caubergs (tweemaal geel).