Sporting Hasselt – Cappellen FC 0-4

Na een moeilijk eerste half uur heeft Cappellen FC met sprekende cijfers de maat genomen van een tienkoppig Hasselt. Kil en Symons telden de Limburgers al voor de rust uit; Kesteleyn en Symons knipten na de koffie helemaal het licht uit. Door de nederlaag van Hades springen de troepen van Kris Lenaerts naar de kop van het klassement.

Hasselt begon met windvoordeel en dat vertaalde zich ook in lokaal veldoverwicht in de aanvangsfase. Kansen bleven echter achterwege in het eerste kwart van de wedstrijd. Dat veranderde plots halfweg de eerste periode toen de wedstrijd een flinke kwaliteitsinjectie kreeg. Na een uitgebouwde Limburgse aanval kon Lenaerts uithalen. Via Kesteleyn ging de bal in hoekschop. De beste Hasseltse kans volgde één minuut later. Etien lanceerde Cuypers. Joossens keerde met de linkervoet. En toen vond Cappellen het welletjes. De jonge Kuenen redde eerst nog een poging van Symons. Minuut 25 zorgde uiteindelijk voor de beslissing in de wedstrijd. Tshimanga zag de ruimte in de rug van de defensie en lanceerde Symons. Mombaerts duwde de doorgebroken spits tegen de vlakte en kreeg rood. Robbe Kil zette de toegekende strafschop feilloos om: 0-1. Cappellen nam nu nadrukkelijk de wedstrijd in handen en stoomde door. Verbist zette een rush op en lanceerde Symons. Die trapte overhoeks de 0-2-ruststand op het bord.

Enkel de meest optimistische Hasselt-fan zou bij de rust nog een euro euro durven verwedden om de kansen van de thuisploeg. En die hoop verdween al snel. Van Zantvoort kopte eerst nog een voorzet van Kesteleyn naast. Een aanval uit het boekje zorgde echter wel voor 0-3. Linksachterin begonnen; rechtsvooraan geëindigd en Kesteleyn trapte knap raak. En geel-rood ging door op haar elan. Symons trapte over; Kuenen redde een bal van Tshimanga en Dassen veegde een bal van Verbist van de lijn. Voorbij het uur werd het stilaan welletjes voor de bezoekers en ging de voet van het gaspedaal. Zo kwam Hasselt nog dichtbij de eerredder. Cuypers trapte vanuit een scherpe hoek in het zijnet en Leao Kessels trapte van dichtbij naast. In de slotminuut zorgde Symons voor de 0-4-eindstand toen hij een hoekschop van Deckers binnenwerkte.

Hasselt: Kuenen; Ofori, Mombaerts, Etien; Dassen, Huygen, Tanriver (65′ Leao Kessels), Lenaerts (74′ Morgan), Maes, Vandergeeten; Cuypers.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Kil, Ristovic, Deckers; Nöstlinger, Verbist (65′ El Madani), Lemaire, Tshimanga (74′ Da Silva); Van Zantvoort (78′ Meukens), Symons.
Doelpunten: 26′ Kil 0-1 (strafschop), 35′ Symons 0-2, 52′ Kesteleyn 0-3, 90′ Symons 0-4.
Geel: 11′ Maes, 20′ Symons, 42′ Tanriver, 53 ‘ Verbist, 81’ Lemaire.
Rood: 25′ Mombaerts.