Cappellen FC – Bocholt VV 1-2

De eerste thuisnederlaag in ruim elf maanden was er eentje die pijn deed. Niet alleen om de nederlaag op zich, maar ook de manier waarop. Een zeer discutabele rode kaart voor Symons na nauwelijks 25 minuten gaf de bezoekers ademruimte na een vroege treffer van Tshimanga. Twee vermijdbare tegentreffers bezorgden Bocholt uiteindelijk de volle pot na een wedstrijd waarin Cappellen zelfs met een mannetje minder de betere was. Geel-rood zag overigens Van Kerckhoven en Van Zantvoort geblesseerd uitvallen.

Tom Schipper had voor Tshimanga en Walen De Keyser een eerste basisplaats in petto. Met ook Van Zantvoort en Symons tussen de lijnen veel aanvallend geweld dat de vijfmansdefensie van Bocholt moest trachten te ontwrichten. En dat lukte overigens snel. Van Zantvoort stak de bal binnendoor; Tshimanga plaatste het leer naast Wertelaers tegen de touwen: 1-0. Cappellen had de touwtjes in handen. Op aangeven van Van Zantvoort trapte Symons op Wertelaers waarna Tshimanga in de rebound miste. Aan de overzijde probeerde Cascio het vanop ruime afstand. Zijn schot strandde op de paal. Halfweg de eerste periode kregen we een eerste kantelpunt in de wedstrijd. Laurens Symons kreeg twee gele kaarten voor overtredingen nauwelijks die naam waardig. Cappellen met zijn tienen verder en op zoek naar de organisatie. En Bocholt profiteerde meteen van de man in overtal. Vandersmissen stak te eenvoudig binnendoor. Joossens redde nog de poging van Paesen, maar in de rebound trof Bussels raak: 1-1 na een half uur. Azevedo probeerde het nog met een punter, maar eigenlijk bleef geel-rood de betere ploeg. Een vrije trap van Deckers werd door niemand beroerd en belandde maar net naast.

Ook na de rust konden de tien spelers van Cappellen gelijke tred houden met het elftal Limburgers. Pas halfweg kon Mathei voor gevaar zorgen, maar Jossens bracht redding. Vijf moeilijke minuten later had Joossens nog tweemaal zijn kunnen moeten laten tonen. Eerst duwde hij een plaatsbal van Bussels over de lat en daarna redde hij een poging van Vandersmissen vanuit een scherpe hoek. Maar Cappellen herstelde weer het evenwicht. Bij het ingaan van het slotkwartier liep het echter mis. Regales onderschepte een foute pass en enkele seconden later ramde Mathei de bezoekers op voorsprong: 1-2. Cappellen zette alles op alles om de eerste thuisnederlaag sinds november 2021 af te wenden. Een schot van Kesteleyn werd afgeblokt. Wertelaers bracht dan redding op een kopbal van Diawara en vervolgens bij een voorzet-schot van Deckers. Op de tegenaanval kwam Boonen dicht bij een derde bezoekende treffer, maar Joossens redde knap. In de toegevoegde tijd was het nog twee keer alarmfase rood in de Bocholtse zestien. Op een voorzet van Kesteleyn mikte de ingevallen Meukens maar net over. En diezelfde Meukens mikte ook de laatste kans centimeters langs de verkeerde kant van het doel. Cappellen verdiende veel meer dan de nederlaag, maar ziet Hasselt naar de leiding van het klassement springen.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Geudens, Ristovic (87′ Meukens), Van Kerckhoven (40′ Deckers); Kil, Nöstlinger; Tshimanga (71′ Diawara), Van Zantvoort (46′ El Madani); Walen De Keyser en Symons.
Bocholt: Wertelaers; Dirkx (57′ Mathei), Vanheukelom (46′ Ovnicek), Lenaerts, Cascio, Paesen; Bussels, Doms, Vandersmissen; Regales en Azevedo (72′ Boonen).
Doelpunten: 5′ Tshimanga 1-0, 31′ Bussels 1-1, 78′ Mathei 1-2.
Geel: 16′ Symons, 41′ Van Zantvoort, 49′ Cascio, 68′ Azevedo.
Rood: 25′ Symons.