Cappellen FC – Berchem Sport 2-1

Cappellen FC won verdiend tegen Berchem en komt zo op een derde plaats in het klassement. In een evenwichtige derby waren de meeste en beste kansen voor geel-rood. Dante Walen De Keyser zorgde voor beide doelpunten. Tiago Faria Da Silva en Robbe Kil zorgden voor de assists. Het tegendoelpunt van Cornelissen kwam te laat.

De derby startte intens. Al in de openingsminuut konden de bezoekers dreigen. Saillart mikte echter op Joossens. Cappellen koos de aanval; Walen De Keyser kopte naast en Seppe Kil kon net niet bij een afgeweerde bal. Ook Berchem werkte mee aan het spektakel. Na een afgeweerde hoekschop zag Vermeire zijn volley naast gaan. Van Buynder moest zich even later strekken op een poging van Robbe Kil. De wedstrijd ging op een neer, maar geen van beide teams kon echt grote kansen afdwingen. Op het half uur zette Faria Da Silva zich door. Walen De Keyser kon echter te weinig kracht in het schot steken. Niet veel later had Van Buynder veel moeite met een schot van Mulder, maar de bal hobbelde gelukkig voor de bezoekers naast. Cappellen kon even later toch juichen. De lob van Faria Da Silva strandde nog op de lat, maar Walen De Keyser was goed gevolgd om de 1-0 op het bord te zetten. In de slotminuut van de eerste helft kwam Cappellen zelfs dicht bij een dubbele voorsprong. Faria Da Silva stuitte echter op Van Buynder.

Cappellen opende sterk na de koffie. Walen De Keyser volleyde net naast de kruising en Faria Da Silva mikte recht op Van Buynder. Cappellen vergat Berchem uit te tellen in de aanvangsfase van de tweede helft, want ook Mulder kreeg een goede kans. Hij kraakte echter zijn schot. Berchem kwam opnieuw beter in de wedstrijd. Saillart trapte recht op Joossens en de doelman lag even later goed in de baan van het schot toen El Yazidi Van Kruyssen had gelanceerd. Van Kruyssen probeerde het even later vanop afstand, maar dat schot ging enkele meters naast. Berchem verloor het momentum en toen Robbe Kil ontsnapte, kreeg Walen De Keyser de bal op een dienblad aangeboden. De 2-0 was een klein kunstje voor de topschutter. Berchem moest nog meer risico’s nemen. Faria Da Silva kon aan de haal, maar kreeg de bal niet voorbij Van Buynder. Na een scrimmage bij een hoekschop werkte Cornelissen de aansluitingstreffer tegen de touwen: 2-1. Berchem hoopte weer. El Yazidi trapte echter in het midden van het doel. Op de tegenaanval kreeg Edwards nog een dot van een kans, maar hij kreeg de bal niet voorbij Van Buynder.

Cappellen FC: Joossens; Floren, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Mulder, R. Kil, De Vriese (73′ Edwards); S. Kil, Walen De Keyser (83′ Destoop), Faria Da Silva (79′ Willemsen).
Berchem: Van Buynder; Van Den Driessche, Vermeire, Spies, Nwokoro; Saillart, Vallez (74′ Beirlant), Meseure, El Yaizidi; Cornelissen en Van Kruyssen.
Doelpunten: 37′ Walen De Keyser 1-0, 67′ Walen De Keyser 2-0.
Geel: 50′ Vallez, 60′ R. Kil, 76′ Geuens.