Vosselaar – Cappellen FC 1-3

In een uitstekende eerste helft legde Cappellen FC de basis voor een verdiende zege op het terrein van Vosselaar. Seppe en Robbe Kil zorgden voor een 0-2-ruststand. Vosselaar kwam in de tweede periode weer in d e wedstrijd via Segers; maar na de 1-3 van Seppe Kil kon Cappellen de wedstrijd rustig uitspelen.

Al vroeg in de partij haalde Faria Da Silva uit, maar Delarbre stond op de juiste plaats. De lokale doelman bokste niet veel later een vrije trap van Robbe Kil uit zijn doelvlak. Toen Julien zijn interceptie miste kon Faria Da Silva uitbreken. De winger schotelde Seppe Kil het openingsdoelpunt voor: 0-1. Cappellen speelde scherp en bracht de thuisploeg veelvuldig in de problemen. Seppe Kil lanceerde Van Kerckhoven die voorlangs trapte. Aan de overzijde nam Joossens geen risico’s door een vrije trap van Vaes weg te boksen. Aan de overzijde kopte Seppe Kil een voorzet van Walen De Keyser over. Nog voor het half uur kon Cappellen een tweede keer scoren. Op aangeven van Walen De Keyser haalde Mulder hard uit. Delarbre bracht nog redding, maar Robbe Kil was goed gevolgd: 0-2. En Cappellen kwam zelfs dicht bij een derde doelpunt. Walen De Keyser devieerde een voorzet van Faria Da Silva aan de eerste paal. Delarbre had het gevaar echter doorzien. Cappellen stoomde door. Walen De Keyser trapte nog over en Delarbre redde een schuiver van Faria Da Silva. Aan de overzijde moest Joossens nog even plat op een schot van Segers.

Vosselaar-coach Belmans voerde bij de rust meteen drie wissels door, maar toch was het eerste gevaar opnieuw voor Cappellen. Delarbre haalde een schot van Mulder uit de benedenhoek. Cappellen miste echter de felheid uit de eerste periode en na een vrije trap van Hannes kon Segers de aansluitingstreffer binnen werken: 1-2. Dat doelpunt deed Cappellen wakker schrikken. Bij een vrije trap van Volant verlengde Robbe Kil de bal tot bij Seppe die via een verdedigend been raak trof: 1-3. Segers kwam nog dicht bij 2-3, maar trapte op de paal. Daarna verdween de vechtlust bij de thuisploeg die Cappellen niets meer in de weg kon leggen.

Vosselaar: Delarbre; Van Aelst (46′ Paulino), Julien, Engelen (46′ Temmerman), Hannes; Van De Vel, Machielsen; Verheyen, Segers, Jannes (46′ Van De Vreede).
Cappellen FC: Joossens; Floren, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Mulder, R. Kil, De Vriese (89′ Mitrovic); S. Kil, Walen De Keyser (77′ Edwards), Faria Da Silva (81′ Willemsen).
Doelpunten: 9′ S. Kil 0-1, 29′ R. Kil 0-2, 58′ Segers 1-2, 63′ S. Kil 1-3.
Geel: 50′ Vaes, 62′ Hannes, 88′ Van Kerckhoven.