Belisia Bilzen – Cappellen FC 1-3

Cappellen FC heeft Belisia een eerste nederlaag toegediend in ruim vier maanden. Een zege die niet zonder slag of stoot tot stand kwam, want Cappellen stond al snel op achterstand en verloor al voor de rust twee spelers met een blessure. Jongeren Van Riel en Antunes Da Silva vielen echter zonder veel schroom in en speelden een prima wedstrijd. Doelpunten van Nöstlinger, Walen De Keyser en Kil zorgden uiteindelijk voor een belangrijke zege voor geel-rood.

Cappellen miste met Geuens, Van Zantvoort en Akarom al drie basisspelers, waardoor Lemaire nog eens op de rechterflank terecht kwam en Deckers mee in de defensie werd uitgespeeld. Belisia startte met veel overtuiging aan de partij. De vele lopende mensen zorgden voor constant gevaar en dat leverde snel succes op. Brants kwam vanop rechts naar binnen en bereikte Martin-Suarez die na nog geen tien minuten de score opende: 1-0. Vooral La Mantia toonde zich gevaarlijk. Hij speelde twee verdedigers door de benen en trapte vanuit een scherpe hoek op doel. Joossens redde met de voeten. Niet veel later probeerde hij het opnieuw, maar weer lag Joossens op de goede plaats. Halfweg de eerste periode kwam Cappellen  beter in de wedstrijd. Voor haar eerste kans had het wel de medewerking van de lokale defensie nodig. Na een korte terugspeelbal trapte Cascio het leer tegen Walen De Keyser, maar de bal belandde naast. Een minuutje bracht van Kerckhoven de bal via Meukens tot bij Lemaire. Cascio moest zich reppen om het schot met links te pareren. Kil lanceerde even later Van Kerckhoven die eveneens de lokale doelman op zijn weg vond. Toch kwam Cappellen nog voor de rust langszij. Na een hoekschop van Meukens kopte Ristovic de bal slim tot bij Nöstlinger die van dichtbij de 1-1 binnen kopte. Bij dat doelpunt kreeg de middenvelder een tik tegen de knie waardoor Nöstlinger vervangen diende te worden. Ook Verbist had inmiddels met een blessure het strijdperk verlaten, maar jongeren Antunes Da Silva en Van Riel vielen prima in. Op slag van rust trapte ook Walen De Keyser nog eens op Cascio.

Ook na de rust was het Belisia dat het scherpst begon. Brants tikte een voorzet van Cauwenberg naast en Joossens had een knappe parade in huis op een deviatie van La Mantia. Aan de overzijde moest Cascio plat op een vrije trap van Kil. De beste kans voor de thuisploeg kwam er halfweg die tweede speelhelft. Vanop rechts kwam Wijnen naar binnen. Tweemaal kon hij aanleggen; even vaak lag Joossens in de weg. Cappellen overleefde de lokale storm en na een knappe aanval door het centrum kwam Lemaire in schietpositie. Cascio lag andermaal in de weg. Beide ploegen bleven voor een doelpunt gaan en het was geel-rood dat scoorde. Meukens bediende Walen De Keyser die ijzig kalm bleef en de 1-2 perfect in het hoekje legde. Belisia bleef vlot combineren, maar de laatste pass was vaak net niet precies genoeg en wanneer het wel echt gevaarlijk werd, kon Volant in hoekschop ontzetten. De beste kans voor de thuisploeg in het slotkwartier was voor Paulus. De verdediger knalde vanop 25 meter tegen de paal. Martin-Suarez trapte nog eens in het zijnet en Joossens moest een vrije trap van Paulus weg boksen. Op de tegenaanval mikte Lemaire een lob op de dwarsligger. De spanning bleef tot het eind, maar Walen De Keyser kon in de toegevoegde tijd Kil de 1-3 nog voorschotelen waardoor Cappellen drie belangrijke punten mag bijschrijven op het conto.

Belisia: Cascio; Wagemens, Vandecaetsbeek, Paulus; Ernens, Wijnen, La Mantia, Cauwenberg; Brants (76′ Stassen), Martin Suarez, Landuyt.
Cappellen FC: Joossens; Volant, Ristovic, Deckers; Lemaire (90′ Geyskens), Verbist (33′ Van Riel), Kil, Van Kerckhoven, Nöstlinger (43′ Antunes Da Silva), Meukens; Walen De Keyser.
Doelpunten: 9′ Martin-Suarez 1-0, 37′ Nöstlinger 1-1, 76′ Walen De Keyser 1-2, 90+2′ Kil 1-3.
Geel: 7′ Volant,  51′ Wijnen, 59′ Wagemans, 65′ La Mantia, 81′ Antunes Da Silva, 85′ Walen De Keyser.