Cappellen FC – SK Tongeren 2-2

Cappellen FC leed in de toegevoegde tijd nog puntenverlies in het duel met middenmoter Tongeren. Een meer dan verdiend punt overigens voor de bezoekers die Cappellen een lastige avond bezorgden, maar geel-rood had de wedstrijd wel slimmer moeten uitspelen om de volle buit in eigen huis te houden. Door het puntenverlies van Bocholt en City Pirates had Cappellen nochtans een uitstekende zaak kunnen doen in de derde periode.

Tongeren begon het beste aan de wedstrijd met vooral een zeer bedrijvige Baik in een hoofdrol. De Zuid-Koreaan was een constante bedreiging voor de Kapelse defensie. Toch was de eerste kans voor Tanriver die na een afgeweerde vrije trap op Joossens mikte. Na een tiental minuten stak Weckx slim binnendoor tot bij Baik die echter naast trapte. Cappellen kon gaandeweg het evenwicht herstellen, maar moest zich lang tevreden stellen met een vrije trap van Kil die naast ging. Net voorbij het half uur kon Cappellen de score openen. Na een collectieve aanval lanceerde Nöstlinger Lemaire die doelman Vandecaetsbeek omspeelde en de bal tegen de netten duwde: 1-0, meteen de ruststand.

Na de koffie werd Lemaire opnieuw gelanceerd; ditmaal door Van Kerckhoven. Nu was de Tongerse doelman echter de sterkste in het één-op-één-duel. Op het uur moest Joossens een gevaarlijk botsend schot van Voorjans wegduwen. Niet veel later viel de gelijkmaker uit de lucht. Een foute inspeelpass bracht Baik in schietpositie. De Tongerse topschutter haalde meteen uit en de bal stuiterde via de onderkant van de lat het veld weer in. Volgens het scheidsrechterlijk trio had de bal de lijn overschreden waardoor de 1-1 een feit was. Cappellen FC probeerde de bakens opnieuw te verzetten en een tiental minuten later was het raak. Deckers speelde Nöstlinger vrij die de achterlijn haalde en laag en hard voorzette. Een Tongerse verdediger raakte de bal ongelukkig en zette zo de 2-1 op het bord. Amper weer afgetrapt lag de bal aan de overzijde op de stip na handsspel van Geuens. De bal stuitte nochtans duidelijk via zijn eigen voet tegen de hand, maar de ref kende dus toch een strafschop toe. Joossens zorgde voor rechtvaardigheid door de elfmeter van Baik te pakken. De benen leken wat leeg te lopen bij de Limburgers, want echt dreigen was er niet meer bij en Cappellen kwam nog dicht bij een derde doelpunt. Op aangeven van Meukens werd een schot van Lemaire echter afgeblokt. Het venijn zat toch nog in de staart. Baik, weer hij, dook als een duiveltje uit een doosje op toen in minuut 93 een voorzet vanop links te makkelijk mocht vertrekken en zette zo de 2-2-eindstand op het bord.

Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens, Ristovic; Akarom (46′ Deckers), Verbist, Kil, Van Kerckhoven; Nöstlinger, Lemaire (89′ Luijckx); Walen De Keyser (78′ Meukens).
Tongeren: Vandecaetsbeek; Kuchinska (75′ Montagnino); Geurts, Vanderhoven, Dupain; Tanriver, Quintiens; Weckx, Voorjans, Kessels (67′ Schenk); Baik.
Doelpunten: 33′ Lemaire 1-0, 62′ Baik 1-1, 72′ Nöstlinger 2-1, 90+3′ Baik 2-2.
Geel: 23′ Quintiens, 53′ Geurts, 71′ Geuens, 71′ Kuchinska.