Union Namur – Cappellen FC 0-1

Met een late treffer van Robbe Kil kon Cappellen FC de volle buit meenemen vanuit Namen. Geel-rood won verdiend, maar het duel tussen de twee minst scorende clubs uit de reeks leek dus lange tijd op een scoreloos gelijkspel af te stevenen. Cappellen FC, voor het eerst in de lichtblauwe uitrusting, pakte drie zeer belangrijke punten en nestelt zich weer in de ruimte middenmoot.

Het eerste gevaar uit de wedstrijd kwam van de bezoekers. Tonnet had echter weinig problemen met het schotje van Abaz. Aan de overzijde kwam Prso een teenlengte te kort om een scherpe voorzet van Alalabang binnen te duwen. Op het kwartier werd Verbist de diepte in gestuurd, maar oog in oog met Tonnet trapte Verbist op de doelman. Aan de overzijde kwam Api-Kindanda naar binnen. Het schot ging echter ver over. Na een dribbel trapte Prso voorlangs. Net voor het half uur bracht Abaz voor vanop links; Verbist trapte naast. De eerste helft kreeg nog een bizarre episode nadat ref Loockx, tot dan veruit de beste man op het veld, zijn voet verzwikte op het barslechte terrein en het scheidsrechterstrio werd herleid tot een duo.

Na de rust was het lang wachten op doelgevaar. Na een inworp van Somers haalde Verbist de achterlijn. Littel kon de voorzet deviëren, maar Loockx bracht ultiem redding. Een vrije trap van Kil vanop de flank streelde de lat. Nöstlinger trapte de rebound van dichtbij over. Geel-rood had de kansen gehad om op voorsprong te komen, maar Namur overleefde en kwam daarna iets beter in de wedstrijd. Gendebien trapte recht op Joossens. De Kapelse doelman moest zich één keer echt onderscheiden. Na een hoekschop van Musset kon Prso aan de tweede paal uithalen, maar Joossens stond pal. Aan de overzijde viel er alsnog een appel uit de kast. Tonnet kon een vrije trap van Van Zantvoort niet klemmen en Kil kon van kortbij de zege veilig stellen: 0-1.

Namur: Tonnet; Baudot, Vander Cammen, Ghaddari, Alalabang; Api-Kindada (64′ Detienne), Dheur (71′ Musset), Fofana (50′ Besson), Prso, Gendebien (71′ Laloux); Tashima (64′ Chenkam).
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, De Kuyffer, Ristovic, Somers; Verbist, Kil, Nöstlinger, Abaz (78′ Njengo); Van Zantvoort (90+3′ El Madani), Lemoine (58′ Littel).
Doelpunt: 88′ Kil 0-1.
Geel: 30′ Vander Cammen, 45′ Dheur, 64′ Ap-Kindanda, 75′ Ghaddari.