Jong AA Gent – Cappellen FC 2-2

Cappellen FC kon in Gent een vroege 2-0-achterstand nog ombuigen in een 2-2-gelijkspel en kon zo het moeilijke seizoen met een goed gevoel afsluiten. De thuisploeg had al elf minuten een comfortabele voorsprong bij elkaar gevoetbald. Een experimenteel geel-rood liet het echter niet lopen en kon via Tshimanga en Nzila alsnog een punt uit de brand slepen. Cappellen FC sluit het seizoen als laatste af, maar mag volgend seizoen opnieuw in de hoogste amateurafdeling aan de slag.

Voor Kyan Verpoest (2006), Jayden Achten (2005) en Felix Minnebach (2006) was het de eerste wedstrijd in de basis van het eerste elftal van Cappellen FC. In het slot van de wedstrijd zou ook Rooney Driessens (2006) zijn absoluut debuut nog maken. Dat het even zoeken was in de aanvangsfase was dan ook normaal; al was de oorzaak van de vroege achterstand elders te zoeken. Een foutieve inspeelpass achterin zorgde ervoor dat Ahmed Abdullahi al snel alleen op Verpoest afkon en de score kon openen: 1-0. Nauwelijks een handvol minuten later werd de uitbrekende De Meyer in de zestien aangelopen door Nzila. De bal ging op de stip. Een koud kunstje voor de lokale spits die al snel zijn tweede van de avond tegen de netten knalde. De geel-rode supporters vreesden even een afstraffing, maar het jonge geweld liet zien dat het weerbaar was. Cranshoff bracht prima voor doel; Tshimanga knikte binnen: 2-1. Niet veel later ging een voorzet-schot van Tshimanga voorlangs. Cappellen FC had zich in de wedstrijd gewerkt. Nöstlinger stak het leer binnendoor tot bij Minnebach die naast trapte. Na een spetterende aanvangsfase stokte het tempo in de wedstrijd. Enkel Gent kon in de slotfase van de eerste periode nog even dreigen, maar Verpoest maakte de vrije trap van Van Hauter onschadelijk.

Na de koffie zorgden twee youngstars voor het eerste bezoekende gevaar. Achten stuurde Minnebach de diepte in. Doelman De Schrevel dook echter goed in de voeten van de vervanger van de geschorste Lemoine. Cappellen had het veldoverwicht in die fase van de wedstrijd, maar het vergaarde evenwel geen kansen. Aan de overzijde moest Verpoest zich ook niet echt onderscheiden op een poging van Igbokwe. De Schrevel kon van zijn kant een trap van Nzila onschadelijk maken. Na een botsing tussen twee Gentspelers lag de wedstrijd een kleine tien minuten stil. Na de onderbreking was Gent enkele keren gevaarlijk. Verpoest moest een knal van Idris Abdullahi uit de korte hoek halen en Kesteleyn redde een poging van de ingevallen Bassinga van de doellijn. De troepen van Wesley Geuens leken leeg gestreden. Een trap van Van Hauter likte de bovenkant van de lat en Verpoest maakte een volley van Bassinga onschadelijk. Diep in de toegevoegde tijd viel er dan toch nog een appel uit de kast. Na een lange bal van Verpoest kon Nzila de bal controleren en via de paal de 2-2-eindstand op het bord knallen.

Jong AA Gent: De Schrevel; De Meyer, Vernemmen (73′ Bassinga), Soumah, Ayinde; Van Den Bergh, Van Hauter, Van Hoorick (60′ Dubrovnyi); I. Abdullahi, A. Abdullahi (90+4′ Van Meirvenne), Igbokwe (60′ Vanderdonck).
Cappellen FC: Verpoest; Kesteleyn, Kil, Somers, Cranshoff (83′ Driessens); Nzila, Nöstlinger, Van Zantvoort, Achten (58′ Lemaire); Tshimanga, Minnebach (83′ Stevens).
Doelpunten: 5′ A. Abdullahi 1-0, 11′ A. Abdullahi 2-0, 13′ Tshimanga 2-1, 90+9′ Nzila 3-2.
Geel: 62′ Lemaire, 81′ I. Abdullahi, 85′ Soumah.