Cappellen FC – Stade Verviétois 1-1 (6-7)

Het bekeravontuur van Cappellen FC eindigde dit seizoen al na één wedstrijd. Tegen een stevig Verviers kwam Cappellen niet aan een massa kansen, maar zag het wel twee pogingen van de lijn gekeerd worden. Via een strafschop van Kil leek geel-rood op weg naar de kwalificatie. Een late en fel gecontesteerde strafschop aan de overzijde zorgde uiteindelijk voor 1-1, verlengingen en strafschoppen waarin Verviers aan het langste eind trok.

Na een lange studieronde zorgden de bezoekers voor het eerste doelgevaar. Na een voorzet van Afdim trapte Demarteau echter over. Aan de overzijde kon Kesteleyn een diepe bal van Kil tot bij Abaz verlengen die echter wild over trapte. Niet lang voor de rust bereikte El Madani Kil. Die haalde uit. Doelman Rico-Garcia was geklopt, maar Clerbois keerde het leer op de doellijn.

Na de rust moest Joossens al snel ingrijpen op een schot van Vaccaro. Na een afgeweerde hoekschop trapte Fransolet naast. Cappellen groeide in de wedstrijd. Tshimanga haalde de achterlijn; Lemaire kopte de voorzet van dichtbij op Rico-Garcia. Een kwartier voor affluiten haalde Mara Kissima Tshimanga onderuit. De bal ging op de stip, maar de centrale verdediger ontsnapte aan zijn tweede geel. Kil zette Cappellen wel op voorsprong: 1-0. De bezoekers leken niet echt bij machte om veel terug te doen. Maar plots belandde een voorzet van Muaremi tegen de steunarm van De Kuijffer. De ref legde de bal op de stip en Demarteau knalde de elfmeter in de winkelhaak: 1-1. Geel-rood ging nog verwoed op zoek naar de zege, maar Littel kopte een voorzet van Kil over.

In de verlengingen probeerde Cappellen de bezoekers dood te knijpen. Rico Garcia redde knap een poging van Tshimanga en even later mikte Van Zantvoort naast. Na een hoekschop van Van Zantvoort kopte Somers over. Verviers overleefde de storm en sleepte strafschoppen uit de brand. Daarin was Joossens tweemaal dicht bij een redding, maar uiteindeijk mikte De Kuijffer de veertiende strafschop over.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn (73′ Littel), De Kuijffer, Somers, Antonio (82′ Ristovic); Kil, Nzila (61′ Lemaire), Nöstlinger (102′ Njengo), El Madani (82′ Diawara); Van Zantvoort, Abaz (61′ Tshimanga).
Stade Verviétois: Rico Garcia; Mara Kissima, Clerbois, Ceylan; Giargiana (82′ Courail), Fransolet, Vaccaro, Manfredi (79′ Muaremi), Demarteau; Akdim (90′ Deflandre), Ganji (119′ Palm).
Doelpunten: 75′ Kil 1-0, 87′ Demarteau 1-1.
Strafschoppen: Vaccaro 0-1, Kil 1-1, Fransolet 1-2, Van Zantvoort 2-2, Clerbois 2-3, Ristovic 3-3, Deflandre 3-4, Tshimanga 4-4, Demarteau 4-5, Littel 5-5, Mara Kissima 5-6, Lemaire 6-6, Courail 6-7, De Kuijffer mist.
Geel: 58′ Kesteleyn, 64′ Mara Kissima, 66′ Van Zantvoort, 92′ Clerbois, 96′ Courail, 120′ Muaremi.