Cappellen FC – Heur-Tongeren 2-3

Cappellen leek na een half uur de schaapjes op het droge te hebben na treffers van Faria Da Silva en Kil. In een ondermaatse tweede helft liet geel-rood zich echter de kaas van het brood eten. Twee treffers van oud-bekende Tshibuabua brachten de bezoekers langszij. Camara bezorgde Heur-Tongeren in extremis zelfs een overhoopte zege.

De wedstrijd die in het teken stond van het afscheid van Roel Engelen kon nochtans niet beter beginnen voor Cappellen. Na nog geen drie minuten lanceerde Cornelissen Faria Da Silva die geel-rood meteen op voorsprong trapte: 1-0. Nauwelijks twee minuten later was er opnieuw gevaar, maar De Vriese werd net op tijd afgeblokt. Cappellen had de wedstrijd stevig in handen en ging op zoek naar een tweede doelpunt. Na een hoekschop stelde Kil Govoni op de proef, maar de ervaren doelman van Heur-Tongeren stond pal. Aan de overzijde mocht Joossens zich eens tonen op een vrije trap van Van Heeswyck, maar verder kwam Heur-Tongeren nauwelijks in het spel voor. Toen Dupain de bal met de arm beroerde, legde ref Verstraeten de bal op de stip. Kil zorgde nog voor het half uur voor 2-0. Eén keer kwamen de bezoekers nog eens opzetten, maar het schot van Wagemans belandde over. Net voor de rust moest Govoni Faria Da Silva nog van de 3-0 houden.

Ook na de koffie was het eerste gevaar voor de thuisploeg. Na een snelle uitbraak bediende Faria Da Silva De Vriese, maar die trapte naast. Cappellen liet zich echter in slaap wiegen en dat liet Tshibuabua toe om vanuit het niets voor de aansluitingstreffer te zorgen: 2-1. Niet veel later hingen de bordjes zelfs bijna in evenwicht, maar de uitgebroken Camara trapte voorlangs. Cappellen was nu wel wakker geschrokken. Lemaire bereikte Faria Da Silva die voorlangs trapte. Een minuutje later was de Nederlandse Portugees er weer, maar hij krulde de bal voorbij de verste paal. Halfweg de tweede helft was een schot van Mathyssen niet overtuigend genoeg om Govoni echt op de proef te stellen. De bezoekers gingen gaandeweg in hun kansen geloven. Camara vond eerst nog Joossens nog op zijn weg, maar Tshibuabua wist even later de bal wel tegen de netten te werken: 2-2. De organisatie was helemaal weg bij de troepen van De Roover en op aangeven van Creemers kon Camara de bezoekers zelfs op voorsprong zetten: 2-3. Cappellen begon nog een slotoffensief. Willemsen en Faria Da Silva strandden op Govoni. De bezoekende doelman stopte ook een botsende vrije trap van Kil. Een achterwaartse kopbal van Mathyssen was het laatste wapenfeit uit de wedstrijd. De bal belandde echter op het dak van het doel.

Cappellen: Joossens; Lemaire, Lenaerts (82′ Destoop), Geuens, Deckers; Cornelissen, Volant, Kil, De Vriese (82′ Willemsen); Mathyssen en Faria Da Silva.
Heur-Tongeren: Govoni; Creemers, Vanderhoven, Dupain, Quintiens; Baccarella (90′ Vaelen), Vanheeswyck; Wagemans, Tshibuabua, Jungschleger (68′ Legenvre); Camara (88′ Ketelslegers).
Doelpunten: 3′ Faria Da Silva 1-0, 29′ Kil 2-0 (strafschop), 54′ Tshibuabua 2-1, 71′ Tshibuabua 2-2 en 77′ Camara 2-3.
Geel: 29′ Dupain, 55′ Tshibuabua, 60′ Faria Da Silva, 75′ Cornelissen.
Rood: 89′ Dupain (tweede geel).