VK Linden – Cappellen FC 0-2

Cappellen FC heeft zich logischerwijze geplaatst voor de volgende ronde van de Croky Cup. Geel-rood kende nochtans geen makkelijke namiddag op het kleine kunstgrasveld van VK Linden. De Vlaams-Brabanders zetten een compacte organisatie neer en gaven nauwelijks ruimte weg. Het was dan ook wachten op een vrije trap van Thomas Van Zantvoort om de ban te breken. Na de rust speelde Cappellen minder, maar ook toen kon geel-rood in de slotfase scoren via Walen De Keyser.

Zoals verwacht ontbraken Verbist, Akarom en Nöstlinger. Vallez was door een blessure eveneens onbeschikbaar. Cappellen nam logischerwijze het initiatief en probeerde Linden haar wil op te leggen. De thuisploeg hield de rangen echter goed gesloten en gaven nauwelijks kansen weg. Toen Walen De Keyser een por kreeg, wilde Cappellen een strafschop, maar kreeg die niet. Niet veel later stuurde ref Van Bets iedereen naar binnen toen de hemelsluizen open gingen en regen en hagel voetbal onmogelijk maakten. Na een onderbreking van een tiental minuten ging geel-rood opnieuw op zoek naar de openingstreffer. Na een afgeweerde hoekschop mikte Van Zantvoort via een verdediger naast. Niet veel later trapte Walen De Keyser op de lat. Na een half uur stak ook de thuisploeg de neus eens aan het venster, maar Joossens kende geen problemen met de vrije trap van Roosbeek. Met nog enkele minuten op de klok kwam Cappellen FC dan toch ook voorsprong. Van Zantvoort krulde een vrije trap in de verste hoek en opende zo zijn rekening bij geel-rood.

Na de rust liet Cappellen het tempo zakken en kwam Linden beter in de wedstrijd. Ramaekers ging op links aan de haal, maar Somers kon niet bij de lage voorzet om echt gevaarlijk te zijn. Aan de overzijde ging een schot van Volant naast en sprong Michiels zijn doelman op de doellijn bij om een kopbal van Meukens onschadelijk te maken. Op aangeven van Walen De Keyser devieerde Van Zantvoort de bal aan de eerste paal. Hannes had een prima redding in huis. De wedstrijd werd bitsiger en beide ploegen verzamelden enkele kaarten. In de slotfase verzekerde Cappellen zich dan toch van de kwalificatie toen Vollon achter een diepe bal aanging en Walen De Keyser goed gevolgd was om de 0-2 op het bord te zetten.

Linden: Hannes; Plützer, Bevernage, Michiels, Rens; Somers, Roosbeek (81′ Fannes), Bukasa (81′ Tejeda), Ramaekers, Loockx; Vanderstappen.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Medelinskas, Ristovic, Van Kerckhoven; Volant, Deckers; Kil, Meukens (75′ Vollon); Van Zantvoort (79′ Al-Balahi) en  Walen De Keyser.
Doelpunten: 43′ Van Zantvoort 0-1, 88′ Walen De Keyser 0-2.
Geel: 51′ Loockx, 60′ Kil, 64′ Deckers, 66′ Bukasa, 66′ Van Zantvoort.