Cappellen FC – Brasschaat 5-0

Cappellen FC verwelkomde voor de oefenwedstrijd tegen Brasschaat enkele nieuwe gezichten tussen de lijnen. Voor Geuens, Volant en Lemaire was het een hernieuwde kennismaking. De Litouwer Medelinskas kreeg eveneens zijn eerste minuten. Daarnaast maakte de 22-jarige Nöstlinger zijn debuut. Nöstlinger is een contractvrije speler die vorig seizoen nog aangesloten was bij Lokeren-Temse, maar moet nog vrijgegeven worden door de voetbalbond. Deckers, Verbist, Van Kerckhoven en de zieke Meukens ontbraken op het appel.

Geel-rood trok lange tijd het tempo niet genoeg op om de bezoekende defensie te ontwrichten. Pogingen van Van Zantvoort en Al-Balahi misten precisie. Aan de overzijde kreeg Brasschaat de beste kans uit het eerste half uur, maar Hulsman miste een strafschop. Net voorbij het half uur poeierde Nöstlinger de 1-0 op het bord. Meteen ging het snel, want nauwelijks drie minuten later hadden Vollon en Van Zantvoort de score tot 3-0 uitgediept. De wedstrijd werd even opgeschrikt door de blessure van bezoeker Kerstens die de bal van zeer kortbij vol in het aangezicht kreeg. De ex-Cappellenaar kon op eigen benen het terrein verlaten, maar werd, met vermoedelijk een hersenschudding, toch naar het ziekenhuis overgebracht. Net voor het rustsignaal legde Walen De Keyser de 4-0-ruststand vast.

Met zeven nieuwe gezichten na de rust was het opnieuw zoeken en tasten voor Cappellen in een tweede helft die weinig om het lijf had. Pas in de slotfase kon Kil van dichtbij de eindcijfers vastleggen.

Cappellen FC eerste helft: Joossens, Volant, Al-Balahi, Walen De Keyser, Van Zantvoort, Vollon, Geuens, Vallez, Kil, Ristovic, Nöstlinger.
Cappellen FC tweede helft: Joossens, J. De Wilde, Medelinskas, Van Riel, De Vriese, Lemaire, L. De Wilde, Luijckx, Kil, Ristovic, Volant.