Wuustwezel – Cappellen FC 0-1

Cappellen FC heeft haar eerste oefenwedstrijd op het terrein van Wuustwezel met 0-1 gewonnen. Na een extra lange rustperiode was het duidelijk voor iedereen opnieuw zoeken naar het juiste ritme in zo’n wedstrijd. Cappellen controleerde doorlopend de wedstrijd, maar kon dus niet overtuigen. Robbe Kil zorgde na zo’n kwartier voor het enige doelpunt van de wedstrijd.

Nochtans was er in de openingsminuut al meteen gevaar, maar Al-Balahi kon de voorzet van Faria Da Silva niet in doel verlengen. Aan de overzijde trapte Symens vanop afstand tegen de buitenkant van de paal. Cappellen kon zijn kwalitatief overwicht net voor het kwartier in een voorsprong omzetten. Kil verlengde een vrije trap van Faria Da Silva: 0-1. Die voorsprong inspireerde Cappellen niet en het was lang wachten op nieuw gevaar. Baik stuitte met de rjust in zicht op Kersmaekers en Kil trapte naast.

Na de rust verschenen acht nieuwe namen tussen de lijnen. Enkel Geuens, Vallez en Faria Da Silva maakten de volledige wedstrijd rond. Van Kerckhoven en Lemaire kwamen niet in actie. Ook in de tweede helft toonde geel-rood rustig meesterschap. Het vergat echter dat overwicht om te zetten in kansen en doelpunten. Faria Da Silva trapte naast en De Wilde kopte over. In het laatste kwart van de wedstrijd moest Kersmaekers zich reppen op pogingen van Van Riel en Mitrovic.

Wuustwezel: Kersmaekers, Van Den Muysenbergh, Vissers, Van Den Bogaert, Van Landeghem, Paulissen, Arnouts, Gillis, Symens, Janssen, Andries. Invallers: Setodji, Vermeiren, Gericke, Neefs.
Cappellen FC (eerste helft): Truyts; Hoppenbrouwers, Geuens, Ristovic, Joris; Kil, De Vriese; Al-Balahi, Vallez, Faria Da Silva; Baik.
Cappellen FC (tweede helft): Joossens; Heyvaert, Volant, Geuens, Maari; Bouwman, Mitrovic; Van Riel, Faria Da Silva, Vallez; De Wilde.