SK Tongeren – Cappellen FC 3-4

Cappellen FC heeft in een knotsgekke wedstrijd haar eerste uitzege van het seizoen behaald. Geel-rood domineerde de ganse eerste periode bij Tongeren, maar moest tevreden zijn met een 1-1-ruststand. Na de koffie bracht Kil Cappellen opnieuw op voorsprong, maar Baik leek zijn team de zege te bezorgen. In de absolute slotfase zorgden Walen De Keyser, met zijn tweede van de avond, en de ingevallen Meukens alsnog voor een oververdiende bezoekende zege.

Cappellen FC startte als een sneltrein aan de wedstrijd. Deckers bediende meteen Van Zantvoort die zijn schot miste. Niet veel later moest Vincent plat op een schot van Vallez. Aan de overzijde trapte Otero vanop 30 meter een vrije trap een metertje naast het doel. Cappellen vond vlot de vrije speler en domineerde de wedstrijd. Op het kwartier vond Deckers Van Kerckhoven. Vincent hield met een knappe redding de nul op het bord. Geel-rood kreeg niet veel later loon naar werken. Verbist zette zich door op links en bracht laag voor doel. Walen De Keyser hoefde de bal aan de tweede paal maar binnen te duwen: 0-1. En Cappellen stoomde door. Walen De Keyser kopte een voorzet van Kil over. Op het half uur leek Volant de 0-2 te scoren, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens handsspel. Amper een minuut later begin een Tongeren-speler hands in de zestien en de bal ging op de stip. Van Zantvoort trapte echter binnen het bereik van Vincent die zijn ploeg andermaal overeind hield. Vervolgens kreeg Cappellen het deksel op de neus. Na een weggewerkte hoekschop voor Cappellen ging Dauwe aan de haal. Hij legde panklaar af voor Baik: 1-1. Cappellen was even van slag en Tongeren kon eindelijk voet aan grond krijgen. Dauwe trapte net voor de rust naast.

Na de rust eiste Cappellen opnieuw het balbezit op. Het eerste doelgevaar kwam echter van de Eburonen. Weckx trapte over. Toch kwam Cappellen een tweede keer op voorsprong. Vallez schilderde een voorzet op het hoofd van Kil die Vincent wel wist te kloppen: 1-2. Tongeren loerde op de tegenaanval en was dan aartsgevaarlijk. Weckx bediende Baik die Joossens tot een redding dwong. De daaropvolgende hoekschop leverde Tongeren echter de gelijkmaker op. Baik trapte aan de tweede paal; de bal werd slechts achter de doellijn gekeerd: 2-2 halfweg de tweede periode. Cappellen ging op op zoek naar een nieuwe voorsprong. Een poging van Walen De Keyser werd echter afgeblokt en Van Zantvoort trapte wild over. Aan de overzijde bleef het opletten voor Baik. Joossens kon het schot van de Zuid-Koreaan echter pareren. Het bleek slechts uitstel van executie. Met nog een tiental minuten op de klok zette Dupain zich door op de linkerflank. Zijn voorzet bereikte Baik die met zijn derde treffer van de avond Tongeren op weg leek te zetten naar een zege. De wedstrijd kreeg echter nog een fikse plotwending. Cappellen ging verwoed op zoek naar een punt. Met nog vier minuten te spelen knikte Walen De Keyser een voorzet van Vallez tegen de touwen: 3-3. En Cappellen wilde en kreeg meer. In de toegevoegde tijd pikte Nöstlinger het leer op. Hij lanceerde Lemaire die de achterlijn haalde en panklaar aflegde voor de opkomende Meukens: de oververdiende 3-4 voor geel-rood was een feit. Een enorme zucht van opluchting volgde bij spelers, staf en volgers na een wedstrijd voor de geschiedenisboeken.

Tongeren: Vincent; Otero Perez (67′ Schenck), Kuchinska, Vanderhoven, Dupain, Quintiens; Geurts, Tanriver, Weckx; Dauwe (88′ Mibenge) en Baik.
Cappellen FC: Joossens; Akarom, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; Verbist (83′ Nöstlinger), Kil; Vallez, Van Zantvoort (77′ Meukens), Deckers (67′ Lemaire); Walen De Keyser.
Doelpunten: 18′ Walen De Keyser 0-1, 34′ Baik 1-1, 56′ Kil 1-2, 64′ Baik 2-2, 79′ Baik 3-2, 86′ Walen De Keyser 3-3, 90+2′ Meukens 3-4.
Geel: 30′ Volant, 32′ Weckx, 83′ Tanriver, 90′ Geuens, 90′ Dupain, 90+3′ Deckers.