Sint-Lenaarts – Cappellen FC 2-2

Cappellen FC heeft in haar eerste oefenwedstrijd vrede moeten nemen met een 2-2-gelijkspel bij Sint-Lenaarts. Cappellen was vroeg in de wedstrijd op voorsprong geklommen via Destoop. Geel-rood miste de kansen om de voorsprong uit te diepen. Daas zorgde vanop de stip voor 1-1. Deckers leek Cappellen de zege te bezorgden, maar andermaal Daas besliste daar anders over.

De Roover kon nog niet rekenen op vakantieganger Geuens. Ook De Vogelaere ontbrak wegens een blessure. Cappellen opende al snel de score nadat Destoop een actie van Willemsen afwerkte. Aan de overzijde redde Joossens een schot van Daas in hoekschop. De beste kansen waren echter voor Cappellen. Een volley van Engelen verdiende een beter lot en na een knappe actie stuitte Willemsen op Vermeylen. Ook Wouters geraakte na een knappe pass van Mathyssen niet voorbij de doelman.

Met acht wissels, waaronder nieuwkomers De Vriese, Da Silva en Cornelissen, kregen we in de tweede helft een heel ander Cappellen te zien. Cornelissen kopte al snel in de handen van Vermeylen. Aan de overzijde leverde een overbodige trekfout Sint-Lenaarts een strafschop op. Die werd feilloos omgezet door Daas. Cappellen dicteerde de wet in de tweede periode, maar het stelde Vermeylen nauwelijks op de proef. In het slotkwartier leek Deckers Cappellen op aangeven van Smet de zege te bezorgen, maar aan de overzijde verraste een indraaiende vrije trap van Daas vriend en vijand. Eindstand: 2-2

Sint-Lenaarts: Vermeylen; Verheyen (46′ Gessner, 60′ Setodji), Wouters (46′ Nauwelaerts), Vogels, Van Minnebruggen; Vertommen (46′ Casemiro), Van Braeckevelt (46′ Daoudi); Daas, Hofmans, Alasan; Geudens (80′ Gessner).
Cappellen eerste helft: Joossens; De Beuckelaer, Volant, Lenaerts, De Lil; Wouters, Kil, Engelen, Willemsen; Destoop en Mathyssen.
Cappellen tweede helft: Joossens; Lemaire, Volant, Lenaerts, Mitrovic; Floren, Deckers; Smet, Cornelissen, De Vriese; Da Silva.