RFC Meux – Cappellen FC 0-2

Dankzij treffers van Dries Willemsen en Andreas Destoop heeft Cappellen FC zich ondanks een moeilijk openingskwartier al bij al verdiend geplaatst voor de vierde ronde van de Croky Cup. Daarin neemt geel-rood het volgende week zondag op tegen Hamme. De winnaar van dat duel plaatst zich voor de zestiende finales van de Croky Cup en belandt dus in de trommel met de eerste klassers.

Bart De Roover moest naast de drie geschorsten ook nog Joachim De Wilde en Emmerik De Vriese missen. Daardoor kwamen met Willemsen, Floren, Mulder en Ristovic vier nieuwe namen aan de aftrap. Misschien kwam het daardoor, maar Cappellen moest in de aanvangsfase serieus harken om te overleven. Al in de openingsminuut kwam Moors oog in oog met Joossens, maar de doelman redde. Niet veel later zweefde Joossens een schot van Kinif in hoekschop. Die corner werd dan door Van Hyfte tegen de binnenkant van de paal gekopt. De thuisploeg zorgde in die aanvangsfase voor veel druk op de bal, maar Cappellen kon gaandeweg het evenwicht herstellen. Toch was het tot voorbij het half uur wachten op het eerste bezoekend gevaar. Floren devieerde de voorzet van Destoop echter voorlangs. In de slotminuut van de eerste helft kreeg ook Cappellen nog een dot van een kans. Seppe Kil lanceerde Willemsen die echter doelman Paulus op zijn weg vond.

Wat in de loop van de eerste helft al duidelijk werd, kreeg ook een vervolg na de pauze: Meux kon haar eigen, hoge tempo niet volhouden en Cappellen nam steeds nadrukkelijker de wedstrijd in handen. Na een hoekschop van Willemsen kopte Destoop centimeters over. Op het uur zette Cappellen de knapste aanval van de wedstrijd op. Seppe Kil bracht de bal uiteindelijk tot bij Willemsen die net te lang twijfelde tussen een schot en een assist voor Destoop. Meux kwam in de ganse tweede helft eigenlijk maar één keer echt dreigen, maar de vrije trap van Gaux ging voorlangs. De bezoekende voorsprong kwam er halfweg de tweede helft. Van Kerckhoven bracht de bal laag voor doel en Willemsen bleef koel genoeg om Paulus te grazen te nemen: 0-1. Nauwelijks vier minuten was de wedstrijd volledig gespeeld. Willemsen zette een hoekschop tot bij Seppe Kil die Destoop bediende voor de 0-2. Meux was niet bij machte om iets terug te doen. De beste kans was nog voor Cappellen, maar Floren geraakte niet voorbij Paulus.

Meux: Paulus; Eloy, Van Hyfte, Boreux, Gaux; Palate, Otte, De Picker (54′ Jeanmart), Paquet (61′ Chauviaux); Moors, Kinif.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Geuens, Ristovic, Van Kerckhoven; Mulder, Floren; Destoop (85′ Mitrovic), R. Kil, Willemsen (88′ Smet); S. Kil.
Doelpunten: 69′ Willemsen 0-1 en 73′ Destoop 0-2.
Geel: 20′ Gaux, 24′ Mulder, 32′ De Picker, 59′ Eloy, 77′ Jeanmart, 87′ S. Kil.