RC Mechelen – Cappellen FC 1-0

Cappellen FC verloor bij RC Mechelen met het kleinste verschil en leed zo haar eerste nederlaag in veertien officiële wedstrijden. Nochtans was geel-rood goed begonnen, maar het gaf de wedstrijd na twintig minuten uit handen. Vroeg in de tweede helft klom de thuisploeg verdiend op voorsprong. Pas in het slotkwartier kwam Cappellen nadrukkelijk de neus aan het venster steken. Een duidelijke strafschopfout op Symons werd niet gefloten en Goossens had nog een knappe parade in huis op een poging van diezelfde Symons.

Cappellen eiste al snel de bal op en zorgde vroeg in de partij al voor doelgevaar. De Paepe voorkwam erger bij een kopbal van Van Zantvoort. Op het kwartier had Cappellen een prima aanval in huis. Symons zag zijn schot via een verdediger in hoekschop belanden. Aan de overzijde bracht Van Der Brempt laag voor; Ventôse trapte naast. Geel-rood ging onzorgvuldig acteren en hielp zo de thuisploeg in de wedstrijd. Geudens kopte te kort terug waardoor Ventôse alleen op doel mocht. De spits trapte echter naast. Niet veel later trapte Ventôse de bal laag voor doel. Geudens kon de bal net voor de inlopende Weuts ontzetten. Na een hoekschop probeerde Van Der Brempt het van aan de rand van de zestien. Joossens kon het schot makkelijk stoppen. Cappellen kwam rond het half uur toch nog eens dreigen. Verbist legde terug tot bij Van Zantvoort die in één tijd over trapte. Aan de overkant konden Carrez en Ventôse het leer evenmin tussen de palen krijgen.

Na de koffie presenteerden beide ploegen zich met iets minder overgave. Toch wist de thuisploeg in die fase de weg naar de netten te vinden. Carrez en Weuts zetten in de zestien een dubbelpass op waarna eerstgenoemde de bal in de kortste hoek binnen trapte: 1-0. Cappellen was niet bij machte om haar normale spel te ontwikkelen en verloor zich in de fysieke overgave van de thuisploeg. Pas bij het ingaan van het slotkwartier leken de troepen van Tom Schipper zichzelf terug te vinden. Kesteleyn bereikte Symons die in de zestien tegen de vlakte gewerkt werd. Het ganse stadion had het gezien, maar ref Claes legde de bal niet op de stip. Lemaire trapte kort daarna in de vlucht over. Aan de overzijde pareerde Joossens een schot van Carrez. Doelman Goossens moest zich vervolgens reppen op een vrije trap van Kil. De laatste kans van Cappellen was wellicht de beste. El Madani bereikte Symons. Goossens hield de spits echter van de gelijkmaker met een knappe redding. Cappellen krijgt zondag al de kans om tegen Belisia orde op zaken te stellen.

RC Mechelen: Goossens; Knollenburg, De Paepe, Guldix; Akarom, Van Der Brempt (61′ Heyvaert), Hmouda, Carrez, Mrani (70′ Spaenhoven); Weuts en Ventôse.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Geudens, Ristovic, Deckers (62′ El Madani); Kil, Van Kerckhoven, Verbist (71′ Walen De Keyser), Lemaire (81′ Diawara); Van Zantvoort en Symons.
Doelpunt: 54′ Carrez 1-0.
Geel: 25′ Hmouda, 44′ De Paepe, 51′ Geudens, 76′ Ventôse.