Pepingen-Halle – Cappellen FC 0-1

Cappellen FC smeerde Pepingen-Halle een tweede seizoensnederlaag in eigen huis aan. Het negende doelpunt van Danté Walen De Keyser was voldoende voor de drie punten; al had Cappellen in het slot kansen genoeg om de score verder uit te diepen. Geel-rood springt over Diegem naar de zesde plaats in het klassement.

Cappellen nam op het kunstgrasveld al snel de wedstrijd in handen, al was het tegen de vijfmansdefensie van de Vlaams-Brabanders niet eenvoudig om tot uitgespeelde kansen te komen. Toch kon Faria Da Silva op aangeven van Mulder al snel alleen op doel af. Deweerdt bracht echter redding. Op het kwartier bracht Faria Da Silva de bal voor doel. Deweerdt maakte de deviatie van Walen De Keyser onschadelijk. Pas net voor het half uur kwam Pepingen-Halle dreigen al had het daar wat hulp van de bezoekende defensie voor nodig. Joossens pakte de knal van Ngadrira. Cappellen bleef de sterkste ploeg tussen de lijnen. Mulder trapte echter in het midden van het doel en een schot van Willemsen miste overtuiging om Deweerdt te verrassen. Net voor de rust kon Dailly nog net een poging van Walen De Keyser onschadelijk maken.

Na de rust kwam Pepingen-Halle iets scherper voor de dag. De wedstrijd kwam meer in evenwicht te liggen waardoor kansen lange tijd uitbleven. Halfweg de tweede periode kwam Pepingen-Halle tweemaal scherp voor de dag. Na een aflegger van Ngadrira trapte Vandenbrande over. Eén minuut later ging Mikal aan de haal op de linkerflank, maar hij trapte uiteindelijk voorlangs. Het doelpunt viel echter aan de overzijde. Willemsen kreeg het leer tot bij Walen De Keyser die sneller op het leer was dan Deweerdt en de bal in het lege doel kon deponeren: 0-1. Na de uitsluiting van de ingevallen Van Belle was Cappellen aartsgevaarlijk op de tegenaanval, maar vergat het de wedstrijd dood te maken. Zo mikte Destoop alleen voor Deweerdt over en trapte diezelfde Destoop even later nog op de lokale doelman.

Pepingen-Halle: Deweerdt; Diakhité, Dailly, Bourgeois, Sarkic, Ertveldt; Vandenbrande, Lo Giudice (70′ Van Belle), Pé; Neef (46′ Mikal), Ngadrira.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven (54′ Mitrovic); Mulder, De Vriese, Willemsen; S. Kil, Faria Da Silva; Walen De Keyser (79′ Destoop).
Doelpunt: 72′ Walen De Keyser 0-1.
Geel: 73′ Van Belle, 87′ Willemsen.
Rood: 84′ Van Belle (tweemaal geel).