Mariaburg – Cappellen FC 1-4

Cappellen FC opende zaterdagavond haar voorbereiding op het nieuwe seizoen met een logische 1-4-zege op het terrein van Mariaburg. Cappellen miste nog een handvol spelers. Vooral in het verdedigende compartiment ontbraken met Geuens (nog niet wedstrijdklaar), Medelinskas (competitie gespeeld tot juni in Litouwen), Volant en Lemaire (beiden schoolstage) nog veel volk. Ook De Vriese, Verbist en Akarom lieten deze wedstrijd nog aan zich voorbijgaan.

Geel-rood had doorlopend balbezit, maar op een eerste grote kans was het tien minuten wachten. Vallez botste op Merken; de rebound ging naast. Na een scherpe tegenaanval zag ook Walen De Keyser een poging in hoekschop belanden. Na een goed kwartier kwam Cappellen logisch op voorsprong. Kerremans devieerde een scherpe voorzet van Van Kerckhoven in eigen doel: 0-1. Vollon trapte even later voorlangs en aan de overzijde redde Joossens een schot van Andriessen in hoekschop. Na een snelle omschakeling kon Walen De Keyser op aangeven van Vallez de  0-2 binnen duwen.

Ook na de rust kregen we vooral bezoekend balbezit. Net voor het uur poeierde Vallez een vrije trap tegen de lat. Al-Balahi reageerde het snelst en zorgde voor 0-3. Huygaerts redde een knal van Walen De Keyser in hoekschop en Vallez trapte in het zijnet. Na een resem wissels kon Hubau de eer redden voor de thuisploeg. In de slotminuut legde Jules De Wilde de eindcijfers vast: 1-4

Cappellen FC: Joossens (46′ Demont); Van Riel (68′ Antunes Da Silva), Ristovic, Deckers (46′ Luijckx), Van Kerckhoven; Meukens, Kil (68′ Stockbroekx), Van Zantvoort (46′ Al-Balahi), Vallez; Vollon (46′ L. De Wilde) en Walen De Keyser (68′ J. De Wilde).