Lyra-Lierse – Cappellen FC 3-0

Net als vorige week tegen Hasselt bleef Cappellen FC ook tegen Lyra-Lierse met lege handen achter. In het veldspel kon geel-rood nog haar voet zetten naar de Lierenaars, maar in de zone van de waarheid was het verschil te groot. Jordy Peffer was met drie doelpunten een gesel voor de bezoekende defensie.

Met Mats Heyvaert voor het eerst aan de aftrap begon de wedstrijd afwachtend. Beide teams hielden de rangen goed gesloten en kansen bleven dan ook lange tijd uit. In het openingskwartier probeerden Adesanya en Bouwman het, maar de pogingen waren niet gekadreerd. Na een vermijdbare fout mocht Peffer het met een vrije trap proberen. De lat belandde op de bovenkant van de lat. Toen Baik verzorgd werd aan de zijlijn sloeg het noodlot toe. Seppe Kil pikte een verloren bal op en lanceerde Peffer die Joossens geen kans liet: 1-0. Baik moest met een hersenschudding de strijd staken en Cappellen was even van slag. Van Den Brande trapte naast en Peffer mikte over.

Na de rust probeerde Cappellen FC de thuisploeg hoger vast te zetten. Een vrije trap bleef hangen, maar Maes kon de kopbal van Robbe Kil onschadelijk maken. Aan de overzijde trapte een Lambregts een weggewerkte vrije trap over. De wedstrijd ging nu sneller op en neer. Vallez zette zich goed door en Maes moest zijn kunnen tonen om zijn ploeg op voorsprong te houden. Een nieuw keerpunt in de wedstrijd. Aan de overzijde ontsnapte Adesanya aan de buitenspelval waarna hij de bal panklaar voorschotelde aan Peffer: 2-0. Faria Da Silva kreeg al snel een kans op 2-0, maar aarzelde even te lang en trapte vervolgens op Maes. De veer brak stilaan bij de bezoekers en Lyra-Lierse bleef gevaarlijk in de zestien. Weuts kopte eerst centimeters naast, maar de 3-0 volgde toch. Seppe Kil bediende Adesanya die de bal teruglegde tot bij Peffer. Die knalde onhoudbaar de 3-0 op het bord. Robbe Kil leek op weg naar de eerredder, maar zijn plaatsbal ging naast. Aan de overzijde trapte Adesanya nog voorlangs.

Lyra-Lierse: Maes; Balbi (83′ Ibn El Mokadem), Van Den Brande, Weuts, Jacobs; Vets, Lambreghts, Nys (68′ Van Goylen), S. Kil; Adesanya en Peffer (88′ Van Den Abeele).
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Heyvaert, Geuens, Joris (55′ Van Kerckhoven); Bouwman, Volant; Vallez, R. Kil, Faria Da Silva; Baik (36′ Al-Balahi).
Doelpunten: 34′ Peffer 1-0, 66′ Peffer 2-0, 78′ Peffer 3-0.
Geel: 27′ Nys, 35′ Bouwman, 45′ Joris, 61′ Volant.