Londerzeel SK – Cappellen FC 0-5

Cappellen FC heeft het nieuwe seizoen geopend met een knaller. 0-5 werd het op het terrein van Londerzeel, toch één van de titelkandidaten. Efficiëntie was het sleutelwoord van de avond. Cappellen FC trapte zes keer tussen de palen; vijf keer moest doelman Merckx de bal uit het net vissen. En vier van die doelpunten waren overigens van uitstekende makelij.

Londerzeel eiste in de openingsfase het balbezit op, maar de geel-rode afweer werd niet echt bedreigd. Yildiz trapte vanop ruime afstand naast. Even later had Joossens wel de nodige moeite met een schot van Meseure. Cappellen probeerde er combinerend uit te komen, maar was aanvankelijk wat onzorgvuldig. Tot die ene uitbraak. Kil stak de bal perfect binnendoor. Van Kerkchoven bleef oog-in-oog met Merckx ijzig kalm en legde de bal achter de doelman: 0-1. Cappellen kon de wedstrijd nu controleren en Londerzeel geraakte maar moeizaam door de organisatie. Dellevoet mikte na een hoekschop over en Yildiz trapte nog eens naast. Inmiddels was doelpuntenmaker Van Kerckhoven met een blessure uitgevallen.

Na de koffie ging Londerzeel op zoek naar de gelijkmaker. Van Den Bogaert zette zich door, maar zag zijn punter naast gaan. Na een prima voorzet van Meseure knalde Yildiz naast. Net voorbij het uur trapte Van Den Bogaert een afgeweerde hoekschop voorlangs. De bezoekende organisatie stond echter goed en Londerzeel kreeg geen uitgespeelde kansen. Doelman Joossens moest zijn handschoenen ook niet vuil maken. Dat woelwater Odimboleko gewisseld werd, was een teken aan de wand. De druk nam af en Cappellen reageerde op de meest ideale manier. Faria Da Silva lanceerde de pas ingevallen Al-Balahi die twee bewakers het bos instuurde en vervolgens de bal vanuit een onmogelijke hoek binnen trapte: 0-2. Londerzeel lag in de touwen en moest in de slotfase de kelk tot de bodem ledigen. doelpunt drie was er één uit het boekje. Baik speelde Al-Balahi vrij die de bal vanop de achterlijn teruglegde tot bij Vallez: 0-3. Toen Cavus de bal achter kopte was Baik er als de kippen bij om het leer een vierde keer achter Merckx te schuiven. En het slotakkoord moest nog volgen. Teruglegger Al-Balahi en Bouwman die de bal kurkdroog in de hoek poeierde: 0-5. Een enorme opsteker voor de geel-rode troepen.

Londerzeel: Merckx; Van Den Bogaert, Cavus, Dellevoet, Caignau; Pieyns, Meseure (71′ Van Hoof); De Kegel, Yildiz, Odimboleko (59′ Goffin Fernandez); Mitu.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven (36′ De Vriese); Kil, Bouwman; Vallez, Njengo (67′ Al-Balahi), Faria Da Silva; Baik.
Doelpunten: 21′ Van Kerckhoven 0-1, 71′ Al-Balahi 0-2, 75′ Vallez 0-3, 82′ Baik 0-4, 87′ Bouwman 0-5.
Geel: 7′ Odimboleko, 29′ Bouwman