Lochristi – Cappellen FC 2-2 (4-5)

Cappellen FC is op het terrein van Lochristi door het oog van de naald gekropen. In de toegevoegde tijd sleepte Seppe Kil een 2-2 uit de brand waarna Cappellen in de strafschoppen-epiloog het geluk aan haar kant. Maxim Volant trapte de 4-5 op het bord waarna Joossens de elfmeter van Van De Eedt pakte. Cappellen speelt volgende week tegen Thes Sport.

Al vroeg in de wedstrijd zetten Destoop en Walen De Keyser een actie op, maar de poging van Faria Da Silva was te zwak. Aan de overzijde ging Joossens plat op een schotje van De Schryver. De thuisploeg deed aardig mee en Van Kerckhoven moest een poging van Badi onschadelijk maken. Gaandeweg ging Cappellen zich meer profileren. Rogiest moest plat op een schot van Faria Da Silva en Seppe Kil mikte naast. Destoop testte de vuisten van Rogiest en een deviatie van Seppe Kil was te zwak om de thuisdoelman te verrassen. Lochristi dreigde nog eens met een schot van Badi dat voorlangs ging.

Meteen na de rust kreeg Cappellen een dot van een kans. Walen De Keyser ging op doel af en legde breed tot bij Destoop die echter niet tot een schot kwam. Lochristi werkte zich beter in de wedstrijd en kwam op het uur zelfs op voorsprong toen Polfliet aan de tweede paal een hoekschop van Deschryver kon afronden: 1-0. Geel-rood herpakte zich en Robbe Kil verschalkte Rogiest met een harde vrije trap. Wie dacht dat Cappellen op en over de Oost-Vlamingen zou gaan, kwam bedrogen uit. Volant trok Badi tegen de vlakte en Delanoy trapte vanop elf meter de thuisploeg opnieuw op voorsprong: 2-1. Lochristi kwam zelfs dicht bij een derde treffer, maar Badi vond Joossens op zijn weg. Cappellen koos voluit voor de aanval. Van Kerckhoven trapte vanuit een scherpe hoek naast en Walen De Keyser vond Rogiest op zijn weg. Aan de overzijde mikte Volckerick in het zijnet. Bij een voorzet van Willemsen kon Polfliet net voor de neus van Walen De Keyser ontzetten. In de toegevoegde tijd pikte Seppe Kil een bal van Volant op om hem haarfijn tegen de touwen te werken: 2-2.

In de strafschoppenreeks kwam Cappellen op achterstand, maar invallers Vangansbeke (over) en Van Der Eedt (op Joossens) misten waardoor geel-rood in extremis verder bekert.

Lochristi: Rogiest; Smessaert, Speltdooren, Polfliet, Delanoy; Vandekerckhove, Ryckaert (60′ Vangansbeke); Volckerick (77′ Knapen), De Waele, De Schryver; Badi (83′ Van Der Eedt).
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; R. Kil, De Vriese (68′ Floren); Destoop (68′ Willemsen), S. Kil, Faria Da Silva; Walen De Keyser.
Doelpunten: 60′ Polfliet 1-0, 67′ R. Kil 1-1, 70′ Delanoy 2-1 (strafschop), 90′ S. Kil 2-2.
Penalties: R. Kil 0-1, De Schryver 1-1, S. Kil 1-2, Polfliet 2-2, Faria Da Silva mist, Vandekerckhove 3-2, Walen De Keyser 3-3, Vangansbeke mist, Van Kerckhoven 3-4, Speltdooren 4-4, Volant 4-5, Van Der Eedt mist.
Geel: 28′ Faria Da Silva, 32′ R. Kil, 68′ Volckerick, 70′ Volant.