KVC Lille United – Cappellen FC 1-3

Cappellen FC heeft dinsdagavond verdiend de maat genomen van Lille en heroverde zo de tweede plaats in het klassement. De troepen van Kris Lenaerts domineerden de debatten en leidde bij de rust al verdiend met 0-2 na treffers van El Madani en Van Zantvoort. Na de rust kwam Lille beter in de wedstrijd en via een strafschop zorgde de thuisploeg opnieuw voor spanning. Die bleef tot de slotminuut toen Nöstlinger voor de bevrijding zorgde. In de extra tijd viel Ristovic nog uit met een polsblessure.

Cappellen FC koos ervoor om meteen het initiatief naar zich toe te trekken. Op aangeven van Symons trapte Nöstlinger op Van De Waeter. Aan de overzijde was een poging van Meynendonckx geen probleem voor Joossens. Na een knappe dribbel kon Verbist uithalen, maar zijn schot werd afgeblokt. Na een prima opening van Nöstlinger kon Van Zantvoort voorzetten. Een verdediger kon zich nog net in de baan van het schot van Symons gooien. De Kapelse aanvalsdrang ging liggen en Lille kwam beter in de wedstrijd. Verder dan enkele flankvoorzetten die vakkundig weggewerkt werden, kwam het niet. Net voor het half uur was er opnieuw bezoekend gevaar. Verbist legde terug tot bij Van Kerckhoven die in één tijd over trapte. Aan de overzijde kon ook Lille nog eens dreigen; al had het daar een standaardsituatie voor nodig. De vrije trap van Bostanci ging via de muur naast. Het doelpunt viel logischerwijze aan de overzijde en dat na een knappe aanval. Verbist zette zich door op rechts. Via Van Zantvoort kwam de bal opnieuw bij Verbist die het leer panklaar legde voor El Madani: 0-1. Cappellen zette veel druk op de driemansdefensie van Lille die geregeld in de problemen kwam. Van De Waeter redde een schot van Symons. Toch kon Cappellen met een dubbele voorsprong naar de kleedkamers. Bij Lille kregen ze bal niet weg. Via Verbist en El Madani kwam het leer bij Van Zantvoort die raak trapte: 0-2 op slag van rust.

In de tweede helft pakte Lille het tactisch anders aan waardoor ze meer grip hadden op de wedstrijd. Toch bleef het gevaar vooral van vrije trappen komen. Bostanci mikte zijn bal ditmaal naast. Aan de overzijde trapte Tshimanga voorlangs. De thuisploeg moest wel komen en Gerritsen trapte in het zijnet. Na een prima omschakeling bediende Lemaire Tshimanga. Die trapte echter naast. Omdat Cappellen met haar mogelijkheden morste, bleef Lille in haar kansen geloven. Joossens pakte een vrije trap van Delen en Gerritsen kopte naast. Nadat Kil Meynendonckx aantikte in de zestien ging de bal op de stip. Bostanci bracht Lille met nog een kwartier te spelen terug in de wedstrijd: 1-2. Met hun lengte hoopte geel-groen nog een punt uit de brand te slepen, maar de kansen in het slotkwartier waren nog voor Cappellen. Symons trapte vanuit de draai naast. Even later mocht Symons alleen op doel af. Schops trok aan de noodrem en mocht naar de kleedkamers. De beslissing viel in de slotminuut. Van Zantvoort bereikte Nöstlinger die het licht uitknipte: 1-3. In de toegevoegde tijd trapte Symons via een verdediger nog naast. Erger was de blessure van Ristovic. Na een luchtduel kwam de verdediger slecht neer. Verder onderzoek in het ziekenhuis zal moeten uitwijzen hoe ernstig de polsblessure exact is.

Lille: Van De Waeter; Schops, Cools, Van De Kerkhof; Delen, Lauryssen, Truyers, Meynendonckx, Mariën; Gerritsen (72′ D’Huyvetter), Bostanci.
Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Kil, Ristovic, Deckers (88′ Diawara); Nöstlinger, Van Kerckhoven, Verbist (51′ Tshimanga), El Madani (73′ Meukens); Symons, Van Zantvoort.
Doelpunten: 33′ El Madani 0-1, 45′ Van Zantvoort 0-2, 74′ Bostanci 1-2 (strafschop), 90′ Nöstlinger 1-3.
Geel: 30′ Kil, 52′ Van Kerckhoven, 66′ Van Zantvoort, 77′ Lemaire, 82′ Bostanci, 86′ Delen.
Rood: 84′ Schops.