Hoogstraten VV – Cappellen FC 2-1

Na een verdienstelijke wedstrijd moest Cappellen FC nipt de duimen leggen voor competitieleider Hoogstraten. Geel-rood dook na een kopbaldoelpunt van Ristovic nochtans met een voorsprong de rust in. In de tweede periode keerde de wedstrijd echter in vijf minuten. Nöstlinger kreeg een tweede gele kaart en Hoogstraten buitte de numerieke meerderheid optimaal uit. Fall en Kuijlaars bogen op nauwelijks enkele minuten tijd de lokale achterstand om in een 2-1-overwinning.

Cappellen, zonder Verbist en Walen De Keyser, speelde eigenlijk de perfecte eerste helft. Geel-rood zette een prima organisatie neer en kwam er voetballend prima uit. Hoogstraten, gekend voor zijn blitzstart dit seizoen, had windvoordeel, maar deed daar nauwelijks iets mee. Na een goed kwartier probeerde Kuijlaars het vanop 40 meter met een snelle vrije trap. Joossens doorzag de lob eenvoudig. Cappellen toonde zich efficiënter. Espeso Nunez kreeg een hoekschop van Meukens onvoldoende verwerkt en Ristovic kopte het leer tegen de touwen: 0-1. Hoogstraten schakelde nu wel een versnelling hoger. Na een prima voorzet van Voca kon Fall op doel koppen. Joossens redde magistraal. Even later zette Naqqadi zich door. De lage schuiver ging maar net voorlangs. Cappellen was gevaarlijk in de omschakeling. Meukens kapte zijn bewaker uit en trapte naar de korte hoek. Espeso Nunez kon nog redding brengen. Met de rust in zicht probeerde Naqqadi het nogmaals. Ook deze keer belandde het schot buiten het doelkader.

Meteen na de rust stak Lemaire het halve terrein over. Het schot met links miste kracht om Espeso Nunez te verrassen. Cappellen liet de 0-2 liggen en Hoogstraten verhoogde stelselmatig de druk zonder evenwel kansen af te dwingen. Halfweg de tweede periode kreeg de wedstrijd dan een plotwending. Nöstlinger, die in de eerste periode betwistbaar geel slikte, kreeg zijn tweede en moest inrukken. Cappellen FC moet zich even herschikken, maar kreeg daar de tijd niet voor. Kuijlaars bracht vanop rechts voor doel. De vrijstaande Fall kopte de gelijkmaker binnen. Hoogstraten rook bloed en nauwelijks twee minuten later was het weer prijs. Naqqadi haalde achterlijn en bereikte de inkomende Kuijlaars die aan de eerste paal binnen duwde: 2-1. Met de moed der wanhoop probeerde Cappellen de bakens nog te verzetten. Met een knappe dubbelpass tussen Meukens en Vallez werd de lokale verdediging nog eens uit verband gespeeld, maar Espeso Nunez kon nog ingrijpen voor Vallez kon afdrukken. Ook het debuut van de 19-jarige Oliver Geyskens veranderde niets meer aan het resultaat. Een reeks van vier opeenvolgende zeges komt ten einde, maar Cappellen mocht wel met opgeheven hoofd terrein verlaten.

Hoogstraten: Espeso Nunez; Verheyen, Van Dooren, Meeuwis, Vermeeren; Tilburgs, Havermans; Kuijlaars (86′ Meeusen), Naqqadi (90′ Simons), Voca; Fall.
Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens (75′ Deckers), Ristovic; Akarom, Nöstlinger, Kil, Lemaire (61’Vallez), Meukens (81′ Geyskens), Van Kerckhoven; Van Zantvoort.
Doelpunten: 28′ Ristovic 0-1, 67′ Fall 1-1, 69′ Kuijlaars 2-1.
Geel: 29′ Nöstlinger, 37′ Volant, 68′ Voca, 90′ Van Zantvoort.
Rood: 64′ Nöstlinger (tweemaal geel).