Heur-Tongeren – Cappellen FC 0-5

Cappellen FC heeft zich met een afgetekende zege op het terrein van Heur-Tongeren verzekerd van het behoud. De Limburgers die al een gans seizoen onderin het klassement staan, waren geen partij voor Cappellen. De Vriese, Kil en Lemaire zorgden op het half uur al voor een afgetekende 0-3-voorsprong. Destoop en Kil dikten de score na de rust nog verder aan.

Cappellen liet al snel blijken op zoek te gaan naar een doelpunt. Faria Da Silva mikte op aangeven van De Vriese echter tegen de lat. Aan de overzijde brak Legenvre snel uit, maar Choukri trapte op de hakken van Volant. Govoni dook aan de overzijde een afstandsschot van Faria Da Silva in hoekschop. Na een snelle vrije trap van Kil bracht Lemaire de bal perfect voor doel. Govoni kon de kopbal van De Vriese nog beroeren, maar niet uit doel houden: 0-1. De thuisploeg reageerde meteen via Camara die Volant aftroefde, maar Joossens op zijn weg vond. Ook Quintiens vond de doelman op zijn weg. Cappellen was efficiënter aan de overzijde. Kil kopte een hoekschop van Faria Da Silva binnen: 0-2. Niet veel later deed Cappellen de wedstrijd helemaal op slot. Na een prima opgezette aanval met De Vriese en Cornelissen knalde Lemaire de 0-3 onhoudbaar binnen. De wedstrijd was beslist en het laatste kwartier uit de eerste periode was dan ook minder amusant. Kil trapte nog eens over en aan de overzijde was Wagemans nog dicht bij de 1-3. Via Joossens en de buitenkant van de paal werd het echter een hoekschop.

Mocht de thuisploeg nog hoop gekoesterd hebben bij de rust, werd die meteen door Cappellen de kop ingedrukt. Cornelissen speelde Faria Da Silva vrij die Destoop de 0-4 op een schoteltje aanbood. Geel-rood zette door en bleef op zoek gaan naar doelpunten, maar Kil mikte een vrije trap naast. De thuisploeg kwam nog één keer opzetten. Legenvre trapte vanuit een scherpe hoek op Joossens. Halfweg de tweede helft haalde Tiago Da Silva nogmaals de achterlijn om ditmaal Kil een doelpunt aan te bieden: 0-5. De ingevallen Floren liep nog tegen een tweede, lichte gele kaart aan, maar dat was slechts een voetnoot in deze wedstrijd die Cappellen dus zeer eenvoudig won.

Heur-Tongeren: Govoni (74′ Geenen); Creemers (64′ Libotte), Vanderhoven, Dupain; Ketelslegers, Wagemans, Paulus, Choukri (70′ Maljoku), Quintiens; Camara en Legenvre.
Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Deckers; Kil, Bouwman  (51′ Floren); De Vriese (80′ De Wilde), Cornelissen, Faria Da Silva; Destoop (73′ Willemsen).
Doelpunten: 21′ De Vriese 0-1, 26′ Kil 0-2, 31′ Lemaire 0-3, 47′ Destoop 0-4 en 69′ Kil 0-5.
Geel: 58′ Floren, 78′ Maljoku.
Rood: 76′ Floren (tweemaal geel).