Hades Hasselt – Cappellen FC 0-2

Half november stond Cappellen FC op plaats 11. Amper drie punten meer dan de rode lantaarn op dat ogenblik. Negentien speeldagen en 42 punten later eindigt geel-rood op plaats vier. Een sterk nummer. De wedstrijd op Hades was geen hoogvlieger, maar leverde dankzij treffers van Volant en Van Zantvoort andermaal drie punten op. Geel-rood behaalt de eindzege in het derde periodekampioenschap en speelt volgende week de eindronde.

Op een kurkdroge en steenharde ondergrond werd het geen aangenaam kijkstuk. Cappellen begon wel met het meeste balbezit. Na een kwartier leverde dat ook doelgevaar op. Verbist bracht laag voor doel. Jacquemyn blokkeerde het schot van Walen De Keyser in hoekschop. Die leverde wel resultaat op, want Volant knikte de hoekschop van Deckers voorbij Gijbels:0-1. Hades reageerde via Verbeerck die een voorzet van Simone naast kopte. Niet veel later kon Convents aan de haal. Joossens was echter tijdig uit zijn doel om erger te voorkomen. Net voor het half uur mikte Elens van dichtbij op Joossens. Aan de overzijde knikte Van Zantvoort een vrije trap van Meukens via een verdediger net naast. Walen De Keyser heroverde niet veel later de bal, maar na een lange ren trapte hij over. Net voor de rust werd Vanratingen gelanceerd. Joossens kon de bal nog net in hoekschop verwerken waardoor Cappellen met een kleine voorsprong richting kleedkamers trok.

Na de rust zakte het spelbeeld en werd het een gezapige eindeseizoenswedstrijd. Walen De Keyser legde een bal af tot bij Van Zantvoort die Gijbels tot een redding dwong. Aan de overzijde trapte Celen ver naast en mikte Vanratingen op Joossens. De wedstrijd kabbelde voort tot Convents na een schwalbe zijn tweede geel kreeg. Aan de overzijde ging de bal wel op de stip toen Van Zantvoort door Demulder werd gehaakt. Van Zantvoort zette zelf de elfmeter om en besliste de wedstrijd: 0-2. In de slotfase eiste ref Van Laere nog de hoofdrol op. Hij begon kwistig met kaarten te zwieren, waarbij hij zelf niet meer leek te weten wie er al dan niet al geel gekregen had. Geel-rood haalde de zege binnen en pakt zo een vierde zege op rij en werd de verdiende winnaar van de derde periode.

Hades: Gijbels; Simone (87′ Cuypers), Jacquemyn, Gueroui (77′ Demulder), Celen; Reykers, Elens; Verbeeck (77′ Calgan), Convents, Bongiorno; Vanratingen.
Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens, Ristovic; Lemaire, Verbist (87′ Van Riel), Deckers, Van Kerckhoven; Van Zantvoort, Meukens (82′ Olongo Ekila); Walen De Keyser (89′ Geyskens).
Doelpunten: 16′ Volant 0-1, 83′ Van Zantvoort 0-2 (strafschop).
Geel: 42′ Celen, 45′ Ristovic, 49′ Volant, 71′ Convents, 83′ Vanratingen, 89′ Reykers, 90′ Celen, 91′ Jacqemyn.
Rood: 81′ Convents (tweemaal geel).