FC Turnhout – Cappellen FC 2-2

Cappellen FC kon, ondanks een prima wedstrijd, ook het duel met Turnhout niet winnend afsluiten. Andermaal kwam geel-rood snel op achterstand, maar Cappellen verzamelde wel een pak kansen. Toen het twintig minuten voor affluiten 2-0 werd, leek de nederlaag een feit, maar Mathyssen en Lenaerts bezorgden Cappellen nog een punt. En er zat zelfs nog meer in.

Mitrovic verving de geschorste Geuens en kwam in een herschikte defensie terecht. Ook Mathyssen en Destoop waren nieuw in de basis in vergelijking met vorige week. Cappellen startte goed en Destoop kwam net te kort om een voorzet van Faria Da Silva te verlengen. Bij de eerste speldenprik van Turnhout was het echter meteen raak. Jacobs zette voor en Coeckelbergs kon aan de tweede paal de score openen: 1-0. Cappellen reageerde via Faria Da Silva, maar de bal ging via een verdedigend been naast. Een ingestudeerde hoekschop bereikte Faria Da Silva. Het schot werd op de lijn gekeerd en ook in de herneming kreeg Kil de bal niet over de doellijn. Aan de overzijde belandde een hoekschop van Proost tegen de verste paal. In tegenstelling tot de voorbije weken kregen we een gretig Cappellen te zien. Destoop trapte naast; Horsten redde een schot van Faria Da Silva en een volley van Mathyssen ging voorlangs. Aan de overzijde probeerde Ebobo het met een lob vanop 40 meter, maar Joossens kon de bal over de dwarsligger duwen. De eerste helft zorgde dus voor veel doelgevaar. Horsten pakte een kopbal van Lenaerts en Destoop mikte van dichtbij over. Na een aflegger van Goossens besloot Coeckelbergs voor de thuisploeg te zwak.

Meteen na de rust zorgde een voorzet-schot van Jacobs voor gevaar, maar Joossens duwde de bal weg. Cappellen reageerde via Destoop wiens schot kracht miste. Horsten kreeg even later een schot van Faria Da Silva niet onder controle waarop Destoop duidelijk aangetikt werd in de zestien. Tot eenieders verbazing trok de zwak leidende Krieken geel voor de aanvaller. Cappellen kwam aan de overzijde goed weg toen Joossens een schot van Jacobs nog net tegen de paal kon duwen. Met nog twintig minuten te spelen leek de wedstrijd in een beslissende plooit te vallen. Een slechte pass van Lenaerts zorgde voor veel ruimte voor Jacobs die de lokale voorsprong verdubbelde: 2-0. Cappellen was echter niet uitgeteld. Mathyssen reageerde alert op een hoekschop van Deckers en zorgde meteen voor de aansluitingstreffer: 2-1. En Turnhout kraakte onder de bezoekende druk. Faria Da Silva trapte over, Horsten pakte een kopbal van Willemsen en Kil mikte voorlangs. De oververdiende gelijkmaker viel in minuut 84. Ditmaal was het Lenaerts die een hoekschop van Deckers tegen de touwen werkte: 2-2. Turnhout bibberde en beefde. Wouters zag de 2-3 op de hakken van ploegmaat Willemsen sterven. In de toegevoegde tijd redde Horsten nog een kopbal van Lenaerts en trapte Volant naast.

Turnhout: Horsten; Lambrechts, Geenen, Mafete, Oppong; Jacobs (77′ Van De Kerkhof), Proost, Versmissen, Coeckelbergs; Goossens (66′ Vos) en Ebobo (86′ Toure).
Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Lenaerts, Mitrovic; Kil, Deckers; Destoop (77′ Willemsen), Cornelissen (77′ Wouters), Faria Da Silva; Mathyssen.
Doelpunten: 7′ Coeckelbergs 1-0, 70′ Jacobs 2-0, 72′ Mathyssen 2-1, 84′ Lenaerts 2-2.
Geel: 44′ Jacobs, 53′ Destoop.