Eendracht Aalst – Cappellen FC 0-0

Cappellen FC speelde in Aalst een zeer goede wedstrijd, maar zag de zege tegen het doelkader uit elkaar spatten. Vooral in de eerste helft was het een spetterende wedstrijd met vele kansen. Na de rust werd er vooral gebikkeld, maar gescoord werd er dus niet.

Bart De Roover moest nog voor de aftrap een wissel doorvoeren. Emmerik De Vriese haakte af tijdens de opwarming. Andreas Destoop verscheen daardoor aan de aftrap. Aalst nam de partij al snel in handen, maar het eerste doelgevaar was wel voor Cappellen. Faria Da Silva had een knappe opening in huis. Het schot van Destoop belandde naast. Aan de overzijde zette Mitu zich knap door, maar trapte voorlangs. Op aangeven van Geenens kopte De Neve niet veel later naast. Cappellen liet Aalst wat komen, maar was zelf aartsgevaarlijk in de omschakeling. Faria Da Silva bereikte Walen De Keyser die de bal op de lat trapte. Aalst liet zich niet onbetuigd en Joossens redde het overhoekse schot van Mitu met de voet. Cappellen bleef echter gevaarlijker. Faria Da Silva legde breed; Robbe Kil mikte op de paal. En nauwelijks een minuut later moest De Vriendt zich reppen op een nieuwe poging van Robbe Kil. Na een adempauze die de spelers wel verdienden, kwam de thuisploeg tegen het eind van de eerste helft weer opzetten. Joossens ging goed plat op een plaatsbal van De Neve en Geenens trapte een voorzet van Ryckaert in één tijd naast.

Net als in de eerste periode schoot Aalst ook na de koffie het best uit de startblokken. Joossens kon nog net bij een plaatsbal van Van Den Eynde en diezelfde Van Den Eynde zag even later een schot naast doel afwijken. Na een kwartier was de stormloop van de thuisploeg voorbij en kon Cappellen opnieuw het evenwicht herstellen. De thuisploeg had zelfs geluk toen De Vriendt met wat meeval een kopbal van Seppe Kil met de voet kon redden. Het laatste kwart van de partij verwaterde, hoofdzakelijk door de vele overtredingen waardoor het spel vaak stil lag. Toch was het vooral Cappellen dat gevaarlijk was. Een voorzet-schot van Faria Da Silva ging voorlangs en ook Lemaire trapte naast.

Aalst: De Vriendt; Burssens, Mertens, Ryckaert (60′ Cocchiere); Geenens, Samuel, De Neve, Van Den Eynde (80′ Razzi), De Coninck; Mitu en Dekuyper.
Cappellen FC: Joossens; Willemsen, Volant, Geuens, Lemaire; Destoop, R. Kil, Mulder; S. Kil, Faria Da Silva; Walen De Keyser.
Doelpunten: geen.
Geel: 45′ Faria Da Silva, 58′ Mulder, 67′ S. Kil, 72′ Mertens.