Diegem Sport – Cappellen FC 1-3

Een sterk Cappellen FC heeft op het terrein van Diegem Sport een verdiende zege geboekt. Geel-rood domineerde quasi de ganse wedstrijd en had bij de koffie via Symons en Lemaire al een veilige 0-2-voorsprong opgebouwd. Enkel een imaginaire strafschop deed de lokale hoop even heropleven, maar Van Zantvoort besliste tien minuten voor het eindsignaal de wedstrijd.

Cappellen nam de wedstrijd al snel in handen; al was het eerste doelgevaar voor de Vlaams-Brabanders. Na een dubbelpass met Egerickx kon Deflem op doel trappen, maar hij mikte vanuit een scherpe hoek op Joossens. Voorbij het kwartier zorgde de wind er mee voor dat een verloren bal bij Deflem belandde. hij besloot overhoeks, maar Joossens lag op de juiste plaats. Cappellen FC liet de bal vlot rondgaan en zocht geduldig naar openingen. Die vond het halfweg de eerste periode. Een vrije trap van Deckers werd door Symons haarfijn binnen gekopt: 0-1. Niet veel later werd Van Zantvoort aangetikt in de zestien. De bal ging op de stip, maar Kil besloot te zwak binnen het bereik van Michiels. Geel-rood duwde echter door en Symons trapte in het zijnet. Diegem moest zich beperken tot counteren. Gody trapte één van de weinige mogelijkheden echter te zwak op doel. Aan de overzijde moest Michiels zich wel onderscheiden op een plaatsbal van Symons. Cappellen zocht een tweede treffer. Na een knappe aanval via Kil, Kesteleyn en Symons kon Van Zantvoort trappen, maar het schot was te zwak. Toch kwam het tweede doelpunt er. Na een knappe lange bal van Deckers lepelde Lemaire de bal over Michiels. Via de paal ging de bal tegen de touwen: 0-2.

Het tweede doelpunt was een opdoffer voor Diegem dat ook na de onderbreking haar stempel niet echt kon drukken. Joossens had weinig moeite met een poging van Egerickx. Aan de overzijde stuitte Lemaire op Michiels. Net voor het uur zag het hele stadion een schwalbe van De Bouw, maar ref Bultynck liet zich vangen en legde de bal op de stip. Egerickx pakte het cadeau uit en bracht Diegem terug in de wedstrijd. En Cappellen was toch even van slag, want moest gedurende een tiental minuten de wedstrijd ondergaan. Joossens hoefde zich echter niet te onderscheiden. Geel-rood nam de wedstrijd opnieuw in handen. Van Zantvoort probeerde de doelman tegenvoets te nemen, maar Van Lautem bracht redding. Na een voorzet van Deckers trapte Symons binnen het bereik van Michiels. Cappellen besliste tien minuten voor affluiten de wedstrijd. Verbist stak de bal binnendoor tot bij Van Zantvoort die de 1-3 scoorde.

Diegem: Michiels; Van Lautem, Bautmans (35′ De Bouw), Beersaerts; Struys, De Koker, Honshoven, Mauën (75′ Balkelil), Gody (64′ Sulejmani); Deflem en Egerickx.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Kil, Ristovic, Deckers; Nöstlingen, Van Kerckhoven, Lemaire, Verbist (80′ Tshimanga); Van Zantvoort (89′ Meukens) en Symons (88′ Sagov).
Doelpunten: 26′ Symons 0-1, 45+1′ Lemaire 0-2, 60′ Egerickx 1-2 enn 80′ Van Zantvoort 1-3.
Geel: 22′ De Koker, 59′ Nöstlinger, 62′ Beersaerts, 72′ Van Lautem, 83′ Kesteleyn.