City Pirates – Cappellen FC 2-0

Feestvarken Wesley Geuens had zijn jubileumavond ongetwijfeld anders voorgesteld. In een wedstrijd waarin Cappellen de momenten die het had, vergat te benutten, liepen de frustraties hoog op. Het geluk ontbrak op de beslissende momenten en een duidelijke strafschop met bijhorende rode kaart voor de lokale doelman werden niet toegekend. City Pirates benutte twee kansen op een ideaal moment en kon zo de drie punten in eigen huis houden.

City Pirates begon in overdrive aan de wedstrijd. Joossens moest zich al snel onderscheiden op pogingen van Sawaneh en Omeruo. Aan de overzijde ontfutselde Walen De Keyser de bal van De Schoenmaeker. De doelman werkte Walen De Keyser tegen de vlakte, maar ref Schepers zag er geen graten in tot ontsteltenis van alles wat geel-rood was. Cappellen wist de lokale storm te neutraliseren en ging de wedstrijd in handen nemen. Van Kerckhoven trapte op De Schoenmaeker en een lob van Walen De Keyser ging net over. Halfweg de eerste periode verbrandde De Schoenmaeker zijn vuisten net niet aan een knal van Kil. De wedstrijd ging goed op en neer en was aangenaam om volgen. Ernst trapte voor City Pirates op doel, maar het schot kon Joossens niet verontrusten. Met de rust in zicht kreeg Cappellen een huizenhoge kans. Walen De Keyser stuurde Lemaire perfect de ruimte in. Oog in oog met doelman De Schoenmaeker trapte Lemaire echter overhaast naast. En wie de kansen mist, krijgt het deksel op de neus. Na een afgebroken Kapelse aanval stond de defensie wat uit positie. City Pirates schakelde snel om en Ernst kreeg die halve meter ruimte die je hem niet mag geven om op doel te trappen: 1-0 op slag van rust.

Na de koffie was het aan Cappellen om furieus te beginnen. Akarom zette voor, Walen De Keyser verlengde in één tijd, maar De Schoenmaeker bracht knap redding. Na een vrije trap van Van Kerckhoven twijfelde Ristovic iets te lang, waardoor De Schoenmaeker redding kon brengen. City Pirates moest zich beperken tot het verdedigen van de krappe marge en uitbreken op de tegenaanval. Bij één van die counters kwam Borges in schietpositie, maar Joossens had zijn hoek goed verkleind. Aan de overzijde werd Lemaire de diepte ingestuurd. Chergui doorzag het gevaar en haalde Lemaire tegen de vlakte: rood was de enige logische sanctie. De Pirates gingen meteen op alle mogelijke manieren het tempo uit de wedstrijd halen. Dat bleek echter overbodig, want vijf minuten later was de wedstrijd gespeeld. Ibn El Mokadem, vorige week ook al twee keer aan het kanon, fusilleerde Joossens vanuit een schier onmogelijke hoek: een weergaloos doelpunt: 2-0. Cappellen trachtte de bakens nog te verzetten. Walen De Keyser vond nogmaals De Schoenmaeker op zijn weg en een kopbal van Kil belandde op de bovenkant van de lat. Voor de derde keer dit seizoen kwam Cappellen niet tot scoren. De top drie is opnieuw wat verder weg. Om positief te eindigen: Jari Luijckx viel tien minuten voor affluiten in voor Raf Meukens en pakte zo zijn eerste minuten in het eerste elftal.

City Pirates: De Schoenmaeker; Borges, Chergui, Somers, Van Hove; Van Den Bogerd, Wilms (82′ Eren); Ernst, Ibn El Mokadem (82′ Ugoh), Omeruo (66′ Aïssa); Sawaneh (72′ Kromoh).
Cappellen FC: Joossens; Volant, Geuens (75′ Deckers), Ristovic; Akarom, Kil, Verbist, Van Kerckhoven; Lemaire, Meukens (80′ Luijckx); Walen De Keyser.
Doelpunten: 43′ Ernst 1-0, 75′ El Mokadem 2-0.
Geel: 58′ Geuens, 69′ Ibn El Mokadem, 69′ Verbist.
Rood: 69′ Chergui.