City Pirates – Cappellen FC 0-3

Cappellen FC heeft ook de derby bij City Pirates met duidelijke cijfers naar haar hand gezet. Van bij het eerste fluitsignaal nam Cappellen de partij in handen. Enkel in het derde kwartier kon de thuisploeg een woordje meespreken in de debatten. De beslissing viel in het eerste kwartier na de rust toen Symons en Lemaire voor 0-2 zorgden. Ex-Piraat Van Zantvoort legde in de slotfase de eindcijfers vast.

Voor de zesde wedstrijd op rij kon Cappellen met dezelfde elf spelers aan de aftrap komen. De troepen van Tom Schipper zorgden al snel voor gevaar. Kil bereikte Symons die voorlangs trapte. Cappellen eiste de bal op en zocht geduldig naar openingen. Na een lange bal kreeg Lemaire veel ruimte. Hij trapte uiteindelijk op de paal. Cappellen wilde de voorsprong. Van Kerckhoven bereikte Van Zantvoort, maar die trapte naast en Verbist kon een vrije trap van Kil makkelijk klemmen. In het slotkwartier van de eerste periode kwam ook de thuisploeg op het voorplan. Vanuit een scherpe hoek trapte Ibn El Mokadem op Joossens. Niet veel later kreeg diezelfde Ibn El Mokadem de bal toegespeeld van Sawaneh. Ibn El Mokadem kapte Kesteleyn uit. Joossens liet zich echter niet verrassen in de korte hoek.

Bij de rust dropte Schipper Tshimanga en Nöstlinger tussen de lijnen. De intenties waren duidelijk en rendeerden vrijwel meteen. Cappellen deed wat het graag doet: snel de diepte zoeken. Kesteleyn bereikte Symons die kaatste op Van Zantvoort. Die speelde de bal meteen weer de vrije ruimte in waarbij Symons Verbist geen kans liet: 0-1. Geel-rood had de wedstrijd nu opnieuw helemaal in handen en liet zien dat het kon voetballen. Tshimanga kwam op links in balbezit. Via Symons ging het pijlsnel naar de overzijde. Lemaire kapte zijn bewaker uit en trapte met links de bal binnen: 0-2. De thuisploeg hing in de touwen en kwam nauwelijks nog in het stuk voor. Tshimanga zag een vluchtschot over gaan en Symons kreeg geen strafschop toen hij nochtans duidelijk werd aangetikt door Van Cauwenberg. Bij een gevaarlijk indraaiende vrije trap van Kil had Verbist de nodige moeite om de bal uit zijn doelvlak te keren. Cappellen bleef op zoek gaan naar het derde doelpunt. Na een knappe ren van Kesteleyn zag Van Zantvoort zijn poging op de hakken van een verdediger stranden. Sporadisch kwam ook City Pirates dreigen. Na een hoekschop trapte Van Den Bogerd voorlangs. Het derde doelpunt viel logischerwijze aan de overzijde. Via Walen De Keyser en Tshimanga kwam Lemaire in balbezit. Hij omspeelde Verbist en vond Van Zantvoort. Diens eerste poging achter het steunbeen strandde nog op een verdediger, maar in de herneming was het wel raak: 0-3 en boeken toe. In het slot kwam geel-rood nog dicht bij een vierde doelpunt. Tshimanga geraakte niet voorbij Verbist en de lokale doelman ging nog goed plat op een schuiver van Nöstlinger.

City Pirates: Verbist; Kromah, Truyzelaere, Somers, Van Cauwenberg; Wilms, Van Den Bogerd, Ibn El Mokadem, Vumi Waya-Waya (58′ Troosters); Sawaneh (75′ Saillart) en Omeruo.
Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Geudens, Ristovic, Deckers (46′ Tshimanga); Kil, Van Kerckhoven, Verbist (46′ Nöstlinger), Lemaire (82′ Meukens); Van Zantvoort en Symons (72′ Walen De Keyser).
Doelpunten: 49′ Symons, 59′ Lemaire 0-2 en 81′ Van Zantvoort 0-3.
Geel: 53′ Nöstlinger, 63′ Ibn El Mokadem, 68′ Kromah, 71′ Lemaire.