Cappellen FC – VW Hamme 2-1

Cappellen FC pakte tegen Hamme drie gouden punten en kan zo met een goed gevoel de winterstop in. Geel-rood had doorlopend controle over de wedstrijd, maar moest wachten tot net na de rust alvorens Cornelissen de score kon openen. Diezelfde Cornelissen zorgde een kwartier voor het einde voor 2-0. Het bezoekend slotoffensief kwam ondanks de aansluitingstreffer van De Wilde te laat.

In de aanvangsfase van de wedstrijd gaven Cappellen en Hamme elkaar geen duimbreed toe. Het was dan ook tien minuten wachten op het eerste gevaar. Mathyssen kon een inzenden van Faria Da Silva echter onvoldoende deviëren om De Vroe te verrassen. Aan de overzijde kwam Hamme bijzonder dicht bij de openingstreffer. Een hoekschop van Monteyne werd verlengd, maar Smet kopte aan de tweede paal over. Cappellen reageerde via Faria Da Silva die op De Vroe besloot. De beste kans van Cappellen kwam er iets voorbij het half uur. Destoop kopte een voorzet van Deckers net naast. Kil kopte nog over en aan de overzijde had Joossens weinig problemen met een schotje van Smet zodat de score bij de rust nog blank was.

De tweede helft kon niet beter beginnen voor de thuisploeg. Destoop bracht laag voor doel en Cornelissen kon van dichtbij de score openen: 1-0. Hamme reageerde snel. De Man kwam naar binnen, maar Joossens weerde af met de vuisten. Cappellen kon de bezoekers echter vrij eenvoudig opvangen. Pas een kwartier voor het einde konden de bezoekers nog eens dreigen. Joossens keerde het schot van Smet. Niet veel later toonde Cappellen hoe het moest. Cornelissen bereikte Mathyssen die met een knappe ingeving Cornelissen alleen voor De Vroe zette: 2-0. Met de inbreng van De Wilde koos Hamme voluit voor de aanval. En De Wilde roerde zich meteen. Eerst trapte hij voorlangs, maar op een vrije trap van Monteyne kon hij de aansluitingstreffer binnen koppen: 2-1. Via de bedrijvige Smet kreeg Hamme nog één kans, maar hij knalde naast.

Cappellen: Joossens; Lemaire, Volant, Lenaerts, Deckers (66′ Mitrovic); Kil, De Vriese; Destoop (75′ Willemsen), Cornelissen, Faria Da Silva; Mathyssen (89′ Lenaerts.
Hamme: De Vroe; Claeys (46′ D’Heer), Seron, Gyselinck, Monteyne; Ivens, Ringoet; De Man, Van Hoecke (79′ De Wilde), Smet; Triest.
Doelpunten: 47′ Cornelissen 1-0, 76′ Cornelissen 2-0, 84′ De Wilde 2-1.
Geel: 25′ Geuens, 83′ Mitrovic.