Cappellen FC – VW Hamme 1-0

Cappellen FC heeft zich na een felbevochten wedstrijd geplaatst voor de zestiende finales van de Croky Cup. Robbe Kil zorgde vroeg in de tweede helft voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Hamme zocht wel naar de gelijkmaker, maar Joossens hoefde geen wonderen te verrichten om zijn netten ongeschonden te houden. Morgen rond het middaguur kent geel-rood haar tegenstander in de volgende ronde.

Onder een loden hitte opende Cappellen sterk. Van Den Wildenberg moest meteen aan de bak op een schot van Seppe Kil. Niet veel later kopte broer Robbe een voorzet van Faria Da Silva over. Ook Hamme deed zijn duit in het zakje. Joossens moest zijn kunnen tonen op een vervelende bal van Zeulevoet. Op de daaropvolgende hoekschop trapte De Man naast. Op het kwartier kon De Prycker het leer nog net voor de neus van Seppe Kil ontzetten. Ook Walen De Keyser kwam tot een kans, maar Van Den Wildenberg kon zijn hakje stuiten. Na de drankpauze zakte het spelniveau gedurende een kwartier. In de slotfase van de eerste helft was het Hamme dat zich nadrukkelijker op het voorplan werkte. Na een één-twee met Triest kwam Vergeylen tot een schot, maar Joossens redde in hoekschop. De beste kans was nog voor Triest. Op aangeven van Zeulevoet trapte de bezoekende spits echter hoog over.

Na de pauze nam Cappellen weer meer initiatief en daar werd het na tien minuten ook voor beloond. Faria Da Silva bracht de bal bij Robbe Kil die Van Den Wildenberg in één tijd te grazen nam: 1-0. En Cappellen zette door. Walen De Keyser stuitte eerst op de Hamse doelman en wist even later de netten wel te doen trillen op aangeven van Destoop, maar werd alsnog teruggefloten voor al dan niet vermeend buitenspel. Hamme probeerde de bakens wel te verzetten, maar kreeg de lokale afweer niet uit verband gespeeld. Zeulevoet trapte naast en ook een poging van Seron miste de goede richting. In de slotfase waren de beste kansen nog voor Cappellen. Faria Da Silva trapte voorlangs, De Vriese mikte naast en Van Den Wildenberg haalde een vrije trap van Seppe Kil nog uit de bovenhoek. Cappellen hield dus al bij al eenvoudig stand en hoopt op een topper in de volgende ronde.

Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, Van Kerckhoven; R. Kil, Floren; Destoop (70′ Willemsen), S. Kil, Faria Da Silva (89′ Mulder); Walen De Keyser (80′ De Vriese).
Hamme: Van Den Wildenberg; Achnak, Seron, De Prycker, De Witte; Sikumoya, Vergeylen; De Man, Mingiedi (80′ Audin), Zeulevoet (66′ Cabumi); Triest (86′ De Rauw).
Doelpunt: 56′ R. Kil 1-0.
Geel: 32′ Geuens, 40′ Walen De Keyser, 44′ Zeulevoet, 45′ Sikumoya, 65′ R. Kil, 67′ De Prycker, 76′ Willemsen, 88′ S. Kil.
Rood: 90′ De Prycker (tweemaal geel).