Cappellen FC – Vosselaar 4-4

Wie tien minuten voor affluiten nog een stuiver verwedde om de kansen van Cappellen FC werd gek verklaard. Geel-rood speelde een zwakke partij en keek op dat ogenblik tegen een 1-4-achterstand aan. De ingevallen Lucas De Wilde kende echter een begenadigde dag. Hij scoorde tweemaal en reikte Walen De Keyser de onverwachte 4-4 aan. Toch kon niemand echt tevreden zijn.

Door de afwezigheid van Geuens en Faria Da Silva moest Bart De Roover zijn troepen herschikken. Van Kerckhoven kwam naast Volant achterin en Lemaire en Floren bevolkten de backs. Het eerste doelgevaar kwam van Cappellen, maar Delarbre pakte een schuiver van Walen De Keyser. Vosselaar toonde veel initiatief en dwong al snel een handvol hoekschoppen af. Daarop was het steevast gevaarlijk. Van De Vreede mikte een volley naast, Joossens pakte een vluchtschot van Vaes en Van De Vel trapte vanuit een scherpe hoek over. Cappellen acteerde te mak in de aanvangsfase en werd daarvoor afgestraft. Joossens kon een poging van Van De Vreede nog pareren, maar Vaes reageerde het snelst om de 0-1 over de doellijn te werken. Gaandeweg kwam Cappellen beter in de wedstrijd. De Vriese trapte een hoekschop laag tot bij Walen De Keyser; Delarbre maakte het gevaar onschadelijk. Net voorbij het half uur kwam Cappellen toch langszij. Destoop pikte een verloren bal op; Mulder legde breed tot bij Walen De Keyser die de bal in de winkelhaak krulde: 1-1.

De tweede helft kon niet slechter beginnen. Vaes ging meteen op wandel en trapte het leer voorbij Joossens: 1-2 na nauwelijks negen seconden. Cappellen was van slag en Van De Vel viseerde tien minuten later vanop ruime afstand de dwarsligger. Aan de overzijde haalde Destoop de achterlijn; Willemsen mikte de gelijkmaker op Delarbre. Vosselaar bleef de meeste kansen bij elkaar spelen. Joossens pareerde eerst nog een vrije trap van Havermans, maar moest zich even later toch gewonnen geven. Hannes haalde de achterlijn en Rosario kon van dichtbij de 1-3 binnen schuiven. Toen niet veel later Meynendonckx Van De Vreede de 1-4 voorschotelde, leek de wedstrijd helemaal gespeeld. De Roover gunde de jonge De Wilde nog twintig minuten en dat zou later een ideale zet blijken. Cappellen kwam stilaan beter voor de dag. Delarbre pakte een kopbal van Mulder en Robbe Kil mikte van dichtbij over. Vosselaar dacht de schaapjes op het droge te hebben, maar vergiste zich. Na een hoekschop van De Vriese mikte De Wilde de 2-4 op het bord. Het gaf Cappellen hoop en nauwelijks twee minuten later kopte diezelfde De Wilde een uitstekende voorzet van Willemsen binnen: 3-4. Vosselaar kraakte en De Wilde, weer hij, stak de bal slim binnendoor tot bij Walen De Keyser die met zijn tweede van de avond de 4-4 op het bord zette. Vosselaar leek rijp voor de slachtbank, maar haalde uiteindelijk het eindsignaal met de puntendeling op het scorebord.

Cappellen FC: Joossens; Floren (65′ Mitrovic), Volant, Van Kerckhoven, Lemaire; Mulder, R. Kil, De Vriese (81′ Ristovic); Destoop (72′ De Wilde), Walen De Keyser, Willemsen.
Vosselaar: Delarbre; Verheyen, Van De Vel, Defossez, Meynendonckx (86′ Machielsen); Haddouchi, Havermans; Rosario (80′ Temmerman), Vaes, Hannes; Van De Vreede.
Doelpunten: 11′ Vaes 0-1, 31′ Walen De Keyser 1-1, 46′ Vaes 1-2, 67′ Rosario 1-3, 71′ Van De Vreede 1-4, 81′ De Wilde 2-4, 83′ De Wilde 3-4, 87′ Walen De Keyser 4-4.
Geel:  34′ Rosario, 76′ Volant, 83′ Hannes, 88′ Willemsen, 89′ Verheyen.