Cappellen FC – Turnhout 1-0

Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar Cappellen FC pakte dankzij een treffer van Laurens Symons de volle buit tegen Turnhout. Het duel stond in het teken van de herdenking van de 11-jarige Jack die twee weken geleden overleed. Voor aanvang van de wedstrijd betraden ploegmaats van Jack bij Noorse en Cappellen samen met de ouders het terrein. Het gevolg was een pakkende minuut stilte. De drie punten werden aan Jack opgedragen. Het geel-rode hemelelftal heeft er met Jack alleszins een sterspeler bij.

Bij Cappellen ontbraken liefst vier verdedigers. Naast Van Kerckhoven, Ristovic en Geudens was ook Deckers niet van de partij. Geel-rood startte goed en duwde de bezoekers meteen achteruit. Schoten van Lemaire en Verbist gingen echter over. Aan de overzijde miste Tourki zijn schot. Cappellen domineerde, maar moest opletten voor de snelheid van de lopende mensen voorin bij Turnhout. Bij zo’n omschakeling haalde Proost uit vanop 25 meter. De bal spatte uit elkaar op de kruising. Ook Jef Coekelbergs kon schieten, maar Joossens lag op de goede plaats. Na een rush van Verbist kon Tshimanga trappen, maar zijn plaatsbal ging naast. Na een hoekschop van El Madani kon Kil uithalen. Geenen gooide zich echter in de baan van het schot. U merkt het: veel kansen waren er niet in de eerste periode.

Na de rust kwam het eerste gevaar van de bezoekers. Joossens zweefde het schot van Jef Coekelbergs naast. Cappellen kwam toch gevaarlijker opzetten. Een lange bal van El Madani zette Tshimanga voor doelman De Fré die redding kon brengen. Niet veel later kon Van Zantvoort Tshimanga opnieuw lanceren. De nieuwe poging ging voorlangs. Het bleef opletten voor de Turnhoutse counters. Een schot van Louis Coekelbergs ging via Nöstlinger naast. Halfweg de tweede helft bereikte El Madani Tshimanga. Die kwam naar binnen en haalde uit. De Fré pakte goed. En toen besloot Jack tussen te komen. De Turnhoutse defensie miskeek zich op een lange bal. Symons reageerde alert en vloerde De Fré: 1-0! Turnhout had nog veel tijd om iets terug te doen, maar nu kreeg Cappellen ruimte op de tegenaanval. Die counter-mogelijkheden werden echter niet altijd goed uitgespeeld. Ook de bezoekers kregen echter niet veel meer voor elkaar zodat Cappellen de zuinige 1-0 in veilige haven kon loodsen en op plek twee in het klassement blijft. Nog vier zeges en geel-rood is zeker van een ticket in eerste nationale.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Nöstlinger, Kil, Diawara; El Madani, Van Zantvoort, Verbist (85′ Da Silva), Lemaire (65′ Meukens); Tshimanga en Symons.
Turnhout: De Fré; Geenen (83′ El Mediouni), Schepers, Wils, Verwerft; Proost, Hermans; J. Coekelbergs, L. Coekelbergs, Tourki; Emmen (67′ Jacobs).
Doelpunt: 72′ Symons 1-0.
Geel: 38′ Proost, 60′ Diawara, 64′ Schepers, 88′ Da Silva, 90′ Van Zantvoort.