Cappellen FC – Spouwen Mopertingen 3-0

Cappellen FC pakte tegen Spouwen Mopertingen haar eerste thuiszege van het seizoen. Een vroeg doelpunt van Walen De Keyser zette geel-rood op rozen. Nadien kwamen de bezoekers beter in de wedstrijd en sloeg de vermoeidheid toe bij de troepen van Bart De Roover. Pas in het slot kon Cappellen de wedstrijd beslissen.

Cappellen nam de wedstrijd al snel in handen en dat resulteerde ook in een voeg doelpunt. Mulder opende tot bij Destoop. Die kapte zijn man uit, maar zijn schot gestuit worden door Grootaers. Dante Walen De Kyser stond echter op de juiste plaats om de score te openen: 1-0. Cappellen zette door en na een knappe aanval kon Seppe Kil onvoldoende bij een voorzet van De Vriese om de 2-0 binnen te duwen. Aan de overzijde trapte Bahtiri na een rommelige fase naast. Terwijl wind en regen de bovenhand namen, zakte het spelpeil. Onzorgvuldigheden gingen de wedstrijd bepalen en geen van de teams kon de partij naar haar hand zetten. Robbe Kil mikte een vrije trap naast en aan de overzijde kende Joossens geen problemen met een schotje van Dioum. De laatste kans uit de eerste periode was nog voor Cappellen. Walen De Keyser legde de bal terug tot bij Robbe Kil die Grootaers tot een redding dwong.

Ook na de rust bleef het niveau dat beide teams voorschotelden ondermaats. Joossens moest plat gaan op een schuiver van La Mantia en zijn overbuur zag een schot van Seppe Kil recht op zich afkomen. De bezoekers gingen gaandeweg meer initiatief nemen. Uitgespeelde kansen waren er echter niet. Een schot van Yavuz week af in hoekschop en Ernens trapte van ver naast. De pas ingevallen Proesmans probeerde het zelfs met een hakje, maar Joossens stond op de juiste plaats. Cappellen toonde zich wel efficiënt op de tegenaanval. Seppe Kil stak de bal binnendoor tot bij Willemsen die het leer naast Grootaers tegen de touwen schoof: 2-0. Een vrije trap van Yavuz ging over waarna Walen De Keyser, weggestuurd door Seppe Kil, de eindcijfers mocht vastleggen.

Cappellen: Joossens; Floren, Volant, Geuens, Van Kerckhoven (72′ Mitrovic); R. Kil, De Vriese (84′ Ristovic); Destoop (66′ Willemsen), S. Kil, Mulder; Walen De Keyser.
Spouwen Mopertingen: Grootaers; Hawbir (84′ Cokgezen), Haenen, Michiels, Bouhriss; Ernens; Dioum, La Mantia, Bahtiri (39′ Yavuz), Boiten (72′ Proesmans); Diallo.
Doelpunten: 9′ Walen De Keyser 1-0, 78′ Willemsen 2-0 en 87′ Walen De Keyser 3-0.
Geel: 56′ R. Kil.