Cappellen FC – Sporting Hasselt 1-3

Cappellen FC leed tegen Sporting Hasselt haar eerste nederlaag van het seizoen. De Limburgers waren doorlopend de betere ploeg en de zege was dan ook verdiend te noemen. Cappellen was nochtans vroeg in de wedstrijd op voorsprong gekomen, maar moest daarna de wet van de sterkste ondergaan.

Tiago Faria Da Silva was tijdens de opwarming geblesseerd uitgevallen, waardoor niet alleen De Vriese maar ook Al-Balahi nieuw aan de aftrap stonden. Hasselt opende als eerste de debatten, maar Joossens bracht met de voet redding op een poging van Maes. Cappellen reageerde meteen. Een hoekschop van Vallez werd door Volant verlengd. Baik kopte het leer aan de tweede paal binnen: 1-0 na zes minuten. De vreugde was echter van korte duur. Odutayo legde aan de overzijde een voorzet van Heeren terug tot bij Maes die de stand alweer gelijk trok. Hasselt ging door op haar elan. Geuens moest een nieuwe poging van Maes afblokken en een vrije trap van andermaal Maes zeilde maar net naast. Pas halfweg de eerste periode kon Cappellen gaandeweg het evenwicht herstellen. Vallez probeerde het vanop afstand, maar doelman Bastiaens ging goed plat. De laatste kans uit de eerste helft was nog voor Hasselt, maar Odutayo mikte op de vuisten van Joossens.

Na de rust namen de bezoekers de wedstrijd opnieuw resoluut in handen. Geuens moest Maes van een doelpunt houden en Joossens redde een poging van Maus. Aan de overzijde mikte Kil naast. Halfweg de tweede helft zette Heeren zich door, maar hij trapte over en naast. Toch kwamen de Hasselaars op voorsprong, al had het daar de nodige meeval voor nodig. Joossens weerde het schot van Maes. Het effect op de bal verraste Volant die de 1-2 zo cadeau deed aan Maes. De reactie van Cappellen kwam er. Al-Bahali kopte de voorzet van Vallez echter naast. Toen een schot van Lemaire afgeblokt werd, aarzelde Joris net te lang om Bastiaens te verschalken. Aan de overzijde was Hasselt efficiënter. Odutayo liet Joossens geen kans: 1-3. Vallez probeerde het nog één keer voor Cappellen, maar Bastiaens lag op de juiste plaats.

Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Geuens, De Vriese; Kil, Bouwman; Vallez, Njengo (64′ Joris), Al-Balahi; Baik.
Hasselt: S. Bastiaens; W. Bastiaens, Wijnen, Mombaerts; Heeren, Maus, Deville (75′ Houwaer), Nelissen (64′ Bracké), Etien; Maes en Odutayo (88′ Tarcan).
Doelpunten: 6′ Baik 1-0, 10′ Maes 1-1, 67′ Maes 1-2 en 80′ Odutayo 1-3
Geel: 21′ W. Bastiaens, 38′ De Vriese