Cappellen FC – Sporting Hasselt 0-0

In de jubileumwedstrijd van Robbe Kil (wedstrijd 250!) hebben Cappellen FC en leider Sporting Hasselt elkaar in evenwicht gehouden. Er werd niet gescoord in het Jos Van Wellenstadion. Cappellen was de meest dominante ploeg en wilde het meeste winnen. Doelman Vandebeek toonde zich echter secuur. Maar ook de Limburgers hadden enkele mogelijkheden. Ook Demont toonde zijn kunnen. Al bij al een logische puntendeling.

Cappellen eiste van bij aanvang de bal op en dwong al snel twee hoekschoppen af. Eén van die stilstaande fases geraakte niet helemaal weg, waardoor Meukens kon uithalen, maar de bal ging naast. Na een vrije trap van Deckers kon Ristovic koppen. Vandebeek stond op de juiste plaats. Na een hoekschop van Meukens kon ook Geudens koppen, maar de Hasseltse doelman stond weer goed opgesteld. De Limburgse leider hield veel volk achter de bal en toonde dat ze voor een puntje naar Kapellen waren afgezakt. Na een snelle uitbraak via Tshimanga en Meukens kon Symons uithalen. Vandebeek kon de bal knap in hoekschop keren. In de slotfase van de eerste periode kwam Hasselt toch opzetten. Een schot van Kessels werd gekeerd en Demont had een knappe redding met de voet in huis op een poging van Maes. In de toegevoegde tijd van de eerste helft werd Symons stevig aangetrapt door Mombaerts. De geel-rode topschutter moest geblesseerd de strijd staken.

Na de rust leek er nog minder ruimte te zijn dan voor de koffie. Lenaerts kon uithalen voor Hasselt. Het schot ging echter over. Aan de overzijde trapte Nöstlinger na een vrije trap van Deckers naast. Ook een vrije trap van Kil belandde maar net naast het kader. Na een vrije trap van Maes kon Ato koppen. Demont kon de poging onschadelijk maken. De beste kans uit de tweede periode was toch nog voor Cappellen. Na een hoekschop van Meukens kon Kil koppen. Dassen zorgde er echter voor dat de jubilaris geen matchwinnaar werd. Hij keerde de poging op de doellijn.

Cappellen FC: Demont; Geudens, Kil, Ristovic, Deckers; Nöstlinger, Van Kerckhoven; El Madani (68′ Lemaire), Meukens, Tshimanga (75′ Sagov) en Symons (46′ Walen De Keyser).
Hasselt: Vandebeek; Dassen, K. Ofori Appiah, Mombaerts, Etien, M. Ofori Appiah; Tanriver, Huygen (73′ Ato), Lenaerts; Maes en Leao Kessels (78′ Brants).
Doelpunten: geen.
Geel: 45′ Mombaerts, 61′ Etien, 79′ Lemaire.