Cappellen FC – Pepingen-Halle 3-0

Zonder echt geweldig te spelen nam Cappellen FC toch met duidelijke cijfers de maat van Pepingen-Halle. In een slordige eerste helft waren kansen schaars, maar Vallez kopte een vrije trap van Deckers binnen. Na de rust kwam Cappellen nauwelijks in de problemen. Walen De Keyser en opnieuw Vallez diepten de voorsprong verder uit.

Yves Van Heurck zette met Vallez en Verbist twee nieuwe namen bij de startende elf. Met Geuens werd geen risico genomen en Meukens zat op de bank. Het openingskwartier werd gekenmerkt door slordigheden en misverstanden aan beide kanten. Na een kwartier werd het niveau dan toch stilaan opgekrikt; al hadden doelmannen Vandervorst en Joossens weinig problemen met schuchtere pogingen van respectievelijk Van Kerckhoven en Neef. Vervolgens ging Lemaire tweemaal op wandel. Eerst kreeg Van Zantvoort de bal niet voorbij Vandervorst, daarna mikte Lemaire zelf voorlangs. De opflakkering was echter van korte duur en het was vooral ref Lagaert die zich in het zweet moest werken met de vele fouten die het tempo ook uit de wedstrijd haalden. Toch kon Cappellen met een voorsprong naar de kleedkamers trekken. Na een scherp aangesneden vrije trap van Deckers kopte Vallez aan de eerste paal de 1-0 tegen de touwen.

Na de koffie gooiden de bezoekers hun vijfmansdefensie overboord, maar echt de wedstrijd in handen nemen, was er niet bij. Integendeel: net voor het uur kon de thuisploeg haar voorsprong uitdiepen. Vallez lanceerde Walen De Keyser die kalm bleef en de bal voorbij Vandervorst tegen de netten deponeerde: 2-0. En nog geen twee minuten later was het bijna opnieuw prijs. Ditmaal mocht Vallez op wandel, maar het schot ging voorlangs. Pas na 20 minuten kon Pepingen Halle nog eens de neus aan het venster steken. De kopbal van de vrijstaande Schoonjans ging echter ver over. Van Belle probeerde het dan maar vanop afstand. Joossens zag de knal voorbij de verste paal vliegen. En Cappellen ging de Vlaams-Brabanders nog bijna een handje toesteken, maar na een klustbal kreeg Joossens de bal met een gelukje in handen. Cappellen schakelde weer een versnelling hoger. Een verre lob van Van Zantvoort ging nog naast, maar na een collectieve aanval kon Vallez met zijn tweede van de namiddag de partij definitief beslissen: 3-0. In het slot stuitte Kil nog op Vandervorst en aan de overzijde had Joossens nog een prima redding in huis op een schot van Houssane.

Cappellen FC: Joossens; Lemaire, Volant, Deckers, Van Kerckhoven; Akarom (59′ Meukens), Verbist (73′ Nöstlinger); Van Zantvoort, Kil; Vallez (81′ Ristovic), Walen De Keyser.
Pepingen-Halle: Vandervorst; Van Belle (73′ Ertveldt), Dailly, Emmaneel, Schoonjans, Houssane; Neef (58′ Callebaut), Vandenbrande; Aalhoul (51′ Muzinga), Baras, Emhandi.
Doelpunten: 38′ Vallez 1-0, 57′ Walen De Keyser 2-0 en 74′ Vallez 3-0.
Geel: 16′ Vandervorst, 30′ Akarom, 33′ Houssane.