Cappellen FC – Pepingen-Halle 0-0

Een gehandicapt Cappellen FC is er niet in geslaagd om de maat te nemen van een defensief ingesteld Pepingen-Halle. Geel-rood domineerde een groot deel van de wedstrijd, maar wist de weg naar doel niet te vinden. El Madani trof de lat; en Lemaire en Walen De Keyser kregen enkele grote mogelijkheden niet omgezet in een doelpunt. Aan de overzijde trof ook Pepingen-Halle het doelkader en miste Mayanga een strafschop. Woensdag speelt Cappellen de bekerkraker tegen vice-kampioen Union.

Het was geen verrassing dat Pepingen-Halle met een stevige organisatie afzakte naar het Jos Van Wellenstadion. Cappellen probeerde het initiatief te nemen, maar openingen waren schaars. Het was dan ook even wachten op doelgevaar. Een schot van Symons ging na een kwartier over. Pepingen-Halle speculeerde op de tegenaanval en kon zo ook af en toe uitbreken. Aalhoul zette zich knap door, maar trapte op de paal. Aan de overzijde zetten Symons en Walen De Keyser een knappe aanval op; Nöstlinger trapte echter hoog over. Op het half uur probeerde El Madani het van buiten de zestien. Het knappe schot spatte uit elkaar op de dwarsligger. Na een hoekschop van Meukens kopte Symons over. Met de rust in zicht kwam Cappellen nadrukkelijker opzetten. Na een vlotte aanval kon Kil koppen. De bal beroerde de hand van een bezoekende speler, maar de bal ging niet op de stip. Niet voor het laatst overigens. De laatste mogelijkheid kwam er na een actie van Meukens en Nöstlinger. Vandervorst stopte het schot van El Madani.

Vroeg in de tweede helft kwam Cappellen opnieuw dreigen. Geudens devieerde een vrije trap van Kil in de handen van Vandervorst. Niet veel later bracht Symons de bal voor doel. Walen De Keyser had net teveel tijd nodig om de bal te controleren, waardoor een verdediger redding kon brengen. Aan de overzijde mikte Bosmans het leer een metertje naast het doel van Demont. Toen Mayanga Abbou bereikte leek Geudens de bal te spelen, maar ref Wuyts zag er een elfmeter in. Mayanga zette zich achter het leer, maar mikte de bal naast. Wanneer de bal aan de overzijde weer een bal op een bezoekend hand belandde, steeg de verbazing toen Cappellen geen strafschop kreeg. Maar Cappellen kreeg nog meer kansen. Kil zette Lemaire alleen voor Vandervorst. De doelman bracht weer redding. En geel-rood bleef komen. Kil bediende Symons die vanuit een scherpe hoek over trapte. En de lokale topschutter kreeg nog een kans. Op aangeven van Nöstlinger kon hij nog eens uithalen, maar een verdedigend been deed de bal in hoekschop afwijken. Cappellen kreeg de bal dus niet in doel, maar mag met twintig punten uit de eerste tien wedstrijden verrevan klagen.

Cappellen FC: Demont; Kesteleyn, Geudens, Ristovic, Van Kerckhoven; Nöstlinger (88′ Deckers), Kil, El Madani (79′ Sagov), Meukens (68′ Lemaire); Walen De Keyser en Symons.
Pepingen-Halle: Vandervorst; Van Belle, Doudaev, Morias, Ertveldt; Mayanga, Pé, Abbou (88′ Weytens), Vandenberghe (79′ Vandenbrande); Aalhoul, Bosmans (79′ Maviluka).
Geel: 74′ Bosmans, 85′ Lemaire.