Cappellen FC – Nieuwmoer 11-0

Cappellen FC heeft in haar eerste oefenwedstrijd geen spaander heel gelaten van derde provincialer Nieuwmoer. Na negentig minuten stond het liefst 11-0. Nochtans liet in de eerste helft niets vermoeden dat de score zo hoog zou oplopen. Nieuwmoer deed aardig mee, maar in de zone van de waarheid was Cappellen wel de betere ploeg.

Het duurde acht minuten voor Cappellen de ban kon breken. Geyskens bediende Van Zantvoort die de score opende. Op het kwartier werd Tshimanga gehaakt in de zestien. Kil zette de strafschop om. Even later knalde Meukens op de paal. Net voor de rust zette Van Zantvoort met een subtiel lobje de 3-0-ruststand op het bord.

Na de rust gingen beide ploegen flink aan het wisselen. Het niveauverschil tussen beide ploegen liep daarbij op en in een goed kwartier dikte geel-rood de score aan tot liefst 9-0. Tshimanga scoorde snel tweemaal op aangeven van Nöstlinger en Kesteleyn. Tshimanga zag zijn derde treffer gestuit worden door de doelman, maar in de herneming lukte De Schutter de 6-0. Lemaire liep de bezoekende defensie aan flarden voor de 7-0 en na recuperaie van Tshimanag kon De Schutter voor 8-0 zorgen. Diezelfde De Schutter ging even later op wandel en scoorde zijn derde van de avond. In het slot ging de voet van de gaspedaal, maar via treffers van Nöstlinger en de nauwelijks 16-jarige Da Silva werden er alsnog dubbele cijfers bereikt.

Tom Schipper deed voor deze eerste oefenpot geen beroep op Joossens, Verschueren, Walen De Keyser, Sagov en Diawara. Zaterdag volgt de tweede wedstrijd bij tweede provincialer Hooikt.

Cappellen FC: Demont; Van Riel (46′ Kesteleyn), Verbist (46′ Geudens), Ristovic (62′ Van Der Cruyssen), Deckers (46′ Van Kerckhoven); Meukens (46′ Antunes Da Silva), El Madani (62′ Da Silva), Kil (46′ Nöstlinger), Tshimanga; Geyskens (46′ Lemaire), Van Zantvoort (46′ De Schutter).
Doelpunten: 8′ Van Zantvoort 1-0, 17′ Kil 2-0, 43′ Van Zantvoort 3-0, 57′ Tshimanga 4-0, 59′ Tshimanga 5-0, 61′ De Schutter 6-0, 68′ Lemaire 7-0, 69′ De Schutter 8-0, 71′ De Schutter 9-0, 80′ Nöstlinger 10-0, 87′ Da Silva 11-0.