Cappellen FC – Lyra-Lierse 1-1

Cappellen FC is na een aangename wedstrijd niet verder geraakt dan een 1-1-gelijkspel in haar eerste oefenpot van het kalenderjaar. Cappellen voerde doorlopend de forcing, maar moest na een half uur achtervolgen  na een treffer van Daal. In de tweede helft kwam geel-rood langszij via Faria Da Silva. Dinsdag volgt een extra oefenwedstrijd bij Achterbroek.

Cappellen deed het zonder Geuens (pas terug uit vakantie) en Lemaire (knieblessure). Ook Senad Karahmet is nog niet fit. Pim Bouwman, ook speelgerechtigd inmiddels, was wel van de partij. In de aanvangsfase dreigde geel-rood via enkele gevaarlijke hoekschoppen. Na een overtreding op Lenaerts claimde Cappellen een strafschop, maar kreeg die niet. Maes stopte een schotje van Cornelissen en een vrije trap van Kil. Aan de overzijde haalde Lambreghts de achterlijn. Nys devieerde het leer en Daal werkte af: 0-1. Cappellen dreigde nog via een vrije trap van Kil die over ging.

Met een pak wissels na de rust was het even zoeken. Na een snelle uitbraak van Faria Da Silva moest Maes redding brengen. Lyra-Lierse reageerde via Dermaut die over trapte. Op het uur kwam Faria Da Silva naar binnen en trapte hij de gelijkmaker binnen: 1-1. Cappellen ging op zoek naar winst, maar Destoop trapte over en Faria Da Silva mikte naast. In de slotfase ging Lyra-Lierse nog bijna met de zege lopen, maar Mitrovic redde een schot van Truyzelaere op de doellijn.

Cappellen FC: Joossens; De Beuckelaer, Volant, Lenaerts, Deckers (46′ Mitrovic); Cornelissen (46′ Wouters), Kil (46′ Floren), Bouwman (75′ Konings), De Vriese (34′ Willemsen); Faria Da Silva en Mathyssen (46′ Destoop).
Lyra-Lierse: Maes; Lambreghts (46’Balbi), Cools (46′ Flebus), Wils, Cloets, Van Den Abeele (46′ Jacobs); Nys, Ibn El Mokadem (46′ Barry), Ascension, Van Goylen (60′ Truyzelaere); Daal (46′ Dermaut).
Doelpunten: 27′ Daal 0-1 en 60′ Faria Da Silva 1-1.