Cappellen FC – Londerzeel 2-0

Cappellen FC pakte tegen Londerzeel opnieuw de volle buit en komt zo op een zucht van de vijfde plaats in het klassement. Nochtans kende geel-rood een moeilijke eerste helft. De troepen van Tom Schipper groeiden echter in de wedstrijden en maakten via treffers van Robbe Kil en Nesta Vallez het verschil in de tweede periode.

Stefan Verbist nam de plaats van de geschorste Nöstlinger in en ook Danté Walen De Keyser verscheen aan de aftrap. Nico Lemaire kwam op de bank terecht. Londerzeel schoot het best uit de startblokken. Odimboleko haalde verrassend uit, maar Joossens kon het leer over de dwarsligger duwen. Halfweg de eerste periode kon Van Der Veken op doel koppen. Joossens kon er andermaal een handje tussensteken. Cappellen kon gaandeweg het evenwicht herstellen. Kansen bleven echter uit. De neutrale toeschouwer bleef het grootste deel van de eerste helft dan ook op zijn honger zitten.

Na de koffie barstte de wedstrijd toch enigszins open. Van Kruijssen zorgde voor het eerste gevaar, maar Joossens kende geen moeilijkheden met de kopbal van Van Kruijssen. Ook Cappellen kwam de neus aan het venster steken. Roef moest eerst plat op een schuiver van Van Zantvoort en niet veel later met de vuisten redding brengen op een knal van Verbist. Cappellen nam steeds meer de bovenhand en kwam op het uur op voorsprong. Akarom was net sneller dan Dellevoet en kreeg de bal bij Walen De Keyser. Die legde de bal af tot bij Kil die vanop de rand van de zestien de score opende: 1-0. Londerzeel moest nu komen, maar Cappellen hield eenvoudig controle over de wedstrijd. Ristovic kopte in het zijnet en Kil trapte een vrije trap naast. Pas in de laatste tien minuten kwam Londerzeel wat nadrukkelijker opzetten. Een schot van Daeseleire week af in hoekschop en Joossens ging plat op een schot van Odimboleko. Aan de overzijde was Cappellen efficiënt om de wedstrijd te beslissen. Lemaire bediende Vallez die Roef in de korte hoek het nakijken gaf: 2-0.

Cappellen FC:  Joosens; Volant, Geuens, Ristovic; Akarom, Kil, Verbist, Van Kerckhoven; Van Zantvoort (88′ Deckers), Meukens (78′ Lemaire); Walen De Keyser (69′ Vallez).
Londerzeel: Roef; Van Den Bogaert, Van Der Veken, Dellevoet, Daeseleire; De Kegel (64′ Reangelo), Meseure, Vergeylen, Odimboleko; El Yazidi (64′ Pieyns), Van Kruijssen.
Doelpunten: 60′ Kil 1-0, 90′ Vallez 2-0.
Geel: 53′ El Yazidi, 56′ Volant, 78′ Dellevoet, 80′ Pieyns, 85′ Vallez.