Cappellen FC – Londerzeel 0-2

Een onherkenbaar Cappellen FC verloor kansloos tegen een veel feller Londerzeel. In de eerste helft kon Cappellen de schijn nog enigszins ophouden, maar Sterckx zorgde toch voor 0-1. Na de rust kreeg Londerzeel een half dozijn kansen. Daar benutte het er slechts één van waardoor geel-rood lange tijd toch kon blijven hopen, maar finaal kwam het te kort om nog maar in de buurt te komen van een punt.

De wedstrijd startte aarzelend. Geen van beide ploegen koos overtuigend voor de aanval. Het eerste gevaar liet dan ook een kwartier op zich wachten. Joossens redde het schot van Tarfi met de vuisten. Aan de overzijde moest Clepkens zich reppen op een schuiver van Faria Da Silva. Na een één-twee met Robbe Kil kreeg Walen De Keyser de beste kans uit de eerste helft, maar hij trapte naast. De bezoekers klommen enigszins verrassend op voorsprong toen Sterckx het scherpste reageerde op een voorzet van Laurent en de bal via Willemsen tegen de netten viel.

Wie na de rust een feller Cappellen verwachtte, kwam bedrogen uit. In de eerste tien minuten van de tweede helft kreeg Londerzeel een handvol goede mogelijkheden. Joossens moest een schot van Sterckx uit de korte hoek halen en pareerde vervolgens de rebound van Aalhoul. Toen Aalhoul de achterlijn haalde, had Sarr de 0-2 maar binnen te duwen. Hij trapte echter op Van Kerckhoven. Even later kopte Teirlinckx een vrije trap van Tarfi op de paal. Nauwelijks een minuut later trapte Sterckx via een verdediger naast. Gaandeweg nam Cappellen de wedstrijd in handen, maar tot kansen kwam het niet. Londerzeel was veel gevaarlijker op de tegenaanval. Sarr leek op weg naar een tweede bezoekend doelpunt, maar Joossens ging goed in de voeten. Even later pareerde de doelman ook een schot van Aalhoul. De 0-2 viel uiteindelijk toch. Sterckx reageerde weer het snelst op een hoekschop van Tarfi die door Nwadikwa verlengd werd: 0-2. Sterckx mikte nog eens voorlangs en Joossens maakte een schot van Tarfi onschadelijk. En Cappellen? Vijf minuten voor affluiten kopte Van Kerckhoven een hoekschop van Faria Da Silva voorlangs. Cappellen kwam op alle vlakken te kort om de punten thuis te kunnen houden.

Cappellen FC: Joossens; Willemsen, Edwards, Geuens, Van Kerckhoven; Mulder (67′ L. De Wilde), R. Kil, De Vriese; Destoop, Walen De Keyser, Faria Da Silva.
Londerzeel: Clepkens; Nwadikwa, Teirlinckx, Dellevoet, Pieyns; Goffin, Sterckx; Laurent (90′ Diallo), Tarfi, Aalhoul (81′ Smars); Sarr.
Doelpunten: 38′ Willemsen 0-1 (owngoal), 67′ Sterckx 0-2.
Geel: 76′ Faria Da Silva.