Cappellen FC – Londerzeel 0-1

Cappellen FC leed tegen Londerzeel een vermijdbare nederlaag. De bezoekers kregen in negentig minuten twee ballen tussen de palen waarvan eentje goed was voor het beslissende doelpunt van Reangelo. Cappellen kwam verschillende malen dichtbij bij de gelijkmaker. Doelman Roef werd meermaals bijgestaan door Dellevoet om zijn netten ongeschonden te houden. Een bizarre fase net voor het uur, waarbij een bezoeker zijn rode kaart geannuleerd zag, hielp ook al niet meteen voor de geel-rode troepen.

Cappellen nam de wedstrijd al snel in handen. Kil knikte een hoekschop van Deckers over. Londerzeel kwam na tien minuten een eerste keer de neus aan het venster steken. Reangelo kreeg de bal door het centrum en troefde drie verdedigers af alvorens de bal naast Joossens binnen te schuiven: 0-1. Cappellen bleef de wedstrijd domineren. Lemaire trapte vanop afstand recht op Roef en mikte even later een afgeweerde hoekschop over. Geel-rood dreef de druk op. Tshimanga speelde knap binnendoor tot bij Deckers. De voorzet werd door Symons net naast gedevieerd. Niet veel later kreeg Tshimanga de bal van Verbist. Dellevoet keerde de poging voor de doellijn. Symons trapte nog naast en Verbist vond Roef op zijn weg. In de slotminuten van de eerste periode kwam ook Londerzeel nogmaals opzetten. Joossens pareerde een vluchtschot van Van Der Veken en Siekens kon niet bij een voorzet van Van Der Veken. Cappellen kwam nog éénmaal dicht bij de gelijkmaker. Lemaire draaide zich goed vrij. Het schot hobbelde voorlangs.

Na de rust dwong Cappellen al snel drie hoekschoppen af. Bij de tweede kon Symons koppen. Roef bracht echter redding. Op het uur kreeg Pieyns zijn tweede gele kaart wegens het wegtrappen van de bal. Op aangeven van zijn assistent draaide ref Calluy, die verder een uitstekende wedstrijd leidde, die beslissing echter terug. Londerzeel mocht ten onrechte met elf blijven en Cappellen had er een pak frustraties bij. Geel-rood bleef echter op zoek naar de gelijkmaker. Een volley van Kesteleyn week af in hoekschop. Na de zoveelste corner kon Kil koppen. Van Der Veken keerde voor de lijn. Niet veel later leek El Madani Symons de gelijkmaker voor te schotelen. Dellevoet stak er nog net een voetje tussen. En ook toen El Madani kon uithalen zat er weer een verdediger tussen. De druk bleef hoog, maar kansen werden toch schaarser in het slotkwartier. Een vrije trap van Meukens ging over en Lemaire devieerde op aangeven van El Madani naast. Londerzeel overleefde en pakte drie belangrijke punten. Cappellen ziet Hades wellicht definitief afstand nemen.

Cappellen FC: Joossens; Kesteleyn, Kil, Ristovic, Deckers (83′ Meukens); Nöstlinger, El Madani, Verbist, Tshimanga (67′ Van Kerckhoven); Lemaire, Symons.
Londerzeel: Roef; Van Den Bogaert, Dellevoet, Caignau; De Kegel, Van Der Veken, Meseure, Pieyns (77′ Vergeylen); Reangelo, Taqi, Siekens.
Doelpunt: 11′ Reangelo 0-1.
Geel: 57′ Pieyns, 59′ Kesteleyn.